EXCLUSIV

La ce a renunțat actorul Costel Constantin după moartea lui Marin Moraru. “Nu am mai fost de atunci” EXCLUSIV

Ana Maria Păsat 12.09.2021, 13:58

Actorul Costel Constantin a avut o relație specială de prietenie cu colegul său, Marin Moraru. Mergeau împreună la pescuit de unde se întorceau cu povești savuroase. De la decesul celui din urmă, Costel Constantin nu a mai pus piciorul ”pe baltă”.

Actorul Costel Constantin, după moartea lui Marin Moraru. “Mergeam împreună, de atunci nu am mai fost nici eu”

Actorul Marin Moraru se stingea pe patul spitalului Elias pe data de 21 august 2016, la vârsta de 79 de ani, după o grea suferință. A lăsat îndoliată lumea cinematografiei românești, iar colegii de scenă ce i-au fost apropiați îl plâng și acum. La mai bine de cinci ani de atunci, actorul Costel Constantin, prieten bun de-al acestuia, a rămas cu amintiri răscolitoare.

Se întorceau cu portbagajul plin de crapi

În timpul liber, Costel Constantin și Marin Moraru mergeau împreună la pescuit, petreceau nopți întregi pe baltă, de unde se întorceau cu un portbagaj plin de pești.

Am fost născut la Galați și ani întregi pescuitul a fost marea mea pasiune. Mergeam pe baltă cu Marin Moraru, Mircea Albulescu, Amza Pellea și Mircea Albulescu. Ne trezeam la 5 dimineața ca să fim acolo devreme. Eu eram cel care pregătea momeala, apoi ne urcam în maşină și plecam. Îi spuneam lui Amza: «Există o baltă a generalilor, păzită de soldați cu puști. Tu te duci și ceri un bon de acces, că mai vii cu doi colegi». Și așa ajungeam noi acolo.

În două, trei ore, ne întorceam cu un portbagaj plin cu crapi! O chemam pe soacră-mea să-i pregătească, apoi fugeam la repetiții, ne-a povestit Cornel Constantin. De la decesul prietenului său, actorul a renunțat la acest hobby. Fără el, nimic nu mai e la fel. De la dispariția lui, nu am mai fost la pescuit. Aveam atâtea amintiri împreună. Când băiatul meu a devenit un cunoscut medic chirurg, mi-l amintesc și acum cum se uita la el și îmi zicea: Cum măi, Costele, puștiul ala simpatic e doctorul de acum?, ne-a relatat acesta.

Actorul Costel Constantin, după moartea Marin Moraru
Actorul Marin Moraru s-a stins din viață în anul 2016

A jucat gratis pentru tinerii colegi de scenă

Actorii au avut mult de suferit în pandemie, mai ales odată cu închiderea sălilor de spectacol, iar apoi cu redeschiderea lor, dar nu la capacitatea maximă. Chiar și așa, Costel Constantin nu a renunțat la marea sa iubire, teatrul.

A fost foarte greu pentru actori, într-adevăr, mai ales pentru cei tineri, aflați la începutul carierei. Au avut foarte mult de suferit, nu mai erau plătiți. Eu mi-am continuat proiectul pe care-l am de şapte ani de zile, „Omul care a văzut moartea“. Am ajuns la peste 200 de spectacole. Am acceptat să joc gratis, pentru colegii care erau angajați, ca aceștia să aibă activitate și să-și poată lua salariile, dat fiind faptul că sălile funcționau cu o prezență redusă a spectatorilor, la 70 la sută din capacitatea acestora, a mai sus Costel Constantin pentru impact.ro.

Actorul Costel Constantin, după moartea Marin Moraru
Costel Constantin, un bun prieten al regretatului Marin Moraru

Se află în a cincea vacanță peste hotare

Actorul Cornel Constantin se află în aceste zile în Grecia, într-o nouă vacanță, după altele patru petrecute peste granițe. s-a întors în cursul zilei de duminică dintr-o vacanță peste hotare, mai precis la Belek – Antalya.

Mi-am făcut pașaportul verde european, precum și toate analizele, cu vaccinul, rapel, anticorpi, tocmai pentru că am avut multe plecări în deplasare, ne-a declarat acesta.