Istoria neștiută a pasajului Unirii din București. Cât timp le-a luat, de fapt, constructorilor să îl realizeze, durata e surprinzătoare și astăzi

Beatrice Dumitru 24.11.2022, 15:28
Istoria neștiută a pasajului Unirii din București. Cât timp le-a luat, de fapt, constructorilor să îl realizeze, durata e surprinzătoare și astăzi

Pasajul Unirii din București este un pasaj rutier subteran cu o lungime de 900 de metri dintre care 600 de metri acoperiți și permite trecerea autovehiculelor pe sub Piața Unirii. Acesta este „poarta” de legătură dintre partea de sud și centrul, respectiv nordul Capitalei. Despre construirea pasajul circulă mai multe povești, dar cât timp le-a luat, de fapt, constructorilor să îl realizeze.

Cât timp a durat construirea pasajului Unirii

Pasajul Unirii, cel mai lung din Capitală, a fost construit pentru a mai elibera din traficul de suprafață din zona Piața Uniri. Construcția a fost inaugurată la 6 iunie 1987 și a rezistat aproape patru decenii, Pasajul începe din zona Bulevardului I.C Brătianu și se termină în zona Bulevardului Dimitrie Cantemir.

Pasajul Unirii a fost realizat în doar 34 de zile, o durată extrem de surprinzătoare chiar și pentru zilele noastre, iar Ion C. Petre, ministrul responsabil  cu lucrările și viceprim-ministru al Guvernului, a locuit timp de câteva săptămâni, chiar pe șantier, într-un container. Astfel, el a vrut să se asigure că lucrările, la care au participat sute de muncitori, se desfășoară în cele mai bune condiții.

Este adevărat că acestor 34 de zile li s-au adăugat alte câteva luni bune necesare realizării operațiunilor de pregătire, în timp ce săpăturile începuseră cu aproximativ cinci luni înainte. Planșeul peste râul Dâmbovița a fost realizat în anii 1970 și acoperă râul pe o lățime de 32 de metri și o lățime de 360 de metri.

Istoria neștiută a pasajului Unirii din București. Cât timp le-a luat, de fapt, constructorilor să îl realizeze, durata e surprinzătoare și astăzi
Pasajul Unirii a fost reabiilitat în 2022.

Pasajul Unirii, închis pentru prima dată în 2022

Pentru prima dată de când a fost construit, pasajul Uniri a fost închis pentru reparații capitale, în iunie 2022. Reabilitatea a costat 60 de milioane de lei, adică aproximativ 12 milioane de euro, și a fost nevoie de 77 de zile, 1.848 de ore de muncă și 300 de oameni zilnic pe șantier. Și este vorba doar de prima etapă a lucrărilor, care vor continua cu planșeul, care trebuie consolidat, dar lucrările ar urma să înceapă în a doua jumătate a anului 2024.

La pasajul Unirii s-au făcut lucrări pentru izolarea infiltrațiilor de la nivelul părții carosabile, punerea în siguranță a pereților, au fost eliminate părțile arhitecturare care puteau să cadă, pereții au fost placați cu aproximativ 3000 de panouri metalice, s-a montat un nou sistem de supraveghere video și s-a montat un sistem de ventilație performant, conceput special pentru aerisirea tunelurilor rutiere, compus din 60 de ventilatoare.

Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...