EXCLUSIV

Interviu cu Andreea Rădulescu, ”mama reclamelor”. ”În 90% dintre ele am jucat acest rol. Nimeni nu știe câte am făcut”. EXCLUSIV

Cristian Botez 02.08.2021, 14:14

Reclamele, acest motor al comerțului, „sufletul”, potrivit celebrei sintagme, sunt, în general, de două feluri. Unele agreabile, altele care enervează. Cele care plac pot fi fie amuzante sau pur și simplu calde, suave, duioase, care te apropie suav de un produs, de un serviciu care este promovat, care te îmbie în chip prietenos, fără stridențe sau agresivitate spre acel ceva căruia i se prezintă calitățile, utilitățile, beneficiile sau orice altceva pentru care cineva ar fi dispus să plătească să îl aibă, să beneficieze de el.

Interviu cu Andreea Rădulescu, ”mama reclamelor”

Andreea Rădulescu este ceea ce a devenit să fie numit cineva care prezintă produse în spoturi publicitare, „actor, actriță de reclame”. A jucat în câteva sute de reclame, în 90% din ele având rol de mamă. Ba chiar într-una l-a avut partener de filmare chiar pe fiul său, pe Carol, acum în vârstă de 8 ani. Într-un interviu acordat în exclusivitate pentru impact.ro, Andreea dezvăluie taine și impresii din această lume a reclamelor publicitare.

Interviu cu Andreea Rădulescu, mama reclamelor
Andreea Rădulescu, una dintre cele mai cunoscute actrițe de reclame TV

Reporter: Cum ai intrat în această lume a reclamelor tv?

Andreea Rădulescu: Studentă în anul I la Facultatea de Marketing din cadrul ASE București, am căutat un job care să mă ajute să îmi acopăr cheltuielile lunare de întreținere. Am fost recrutată de o agenție de BTL, am lucrat ca promoter și ca hostess la zeci de evenimente ale principalelor industrii din România, pentru ca mai apoi să particip și la primele castinguri pentru reclame TV.

R: Dacă există o poveste legată de acest lucru. Ce te-a determinat, cine te-a inspirat, cine te-a influențat

Andreea Rădulescu: Deși am fost refuzată de agențiile mari de modele, la început, pentru că nu mă încadram în clasicele dimensiuni 90/60/90, a existat o femeie pe nume Simona, care a crezut în talentul meu și care m-a susținut din acel moment ani la rând. Am devenit atât de apropiate încât se bucura pentru fiecare reușită de-a mea și se întrista de cele mai multe ori când trebuia să mă anunțe că nu am luat un anumit casting. Simona a fost un ’Guardian Angel’ și a avut o contribuție importantă în dezvoltarea mea, pentru care îi mulțumesc ori de câte ori am ocazia.

R: Care au primii pași, primele momente? Cum a decurs prima experiență în acest domeniu? O mică poveste, te rog.

Andreea Rădulescu: Prima experiență nu se uită niciodată. A avut loc în anul 2006, pe platourile de filmare a unei reclame pentru apa minerală Izvorul Minunilor. În rol principal erau doi actori străini, în rol secundar eu și un model masculin român, destul de cunoscut la vremea respectivă. Ziua de filmare începuse pentru mine la ora 5 de dimineață și dacă îmi aduc bine aminte nu prea dormisem în noaptea de dinainte. Am primit primul ‘Roll camera, Action’ cu mult entuziasm și cu o emoție atât de puternică încât nu am mai auzit ’Cut’. Îmi ieșise bine din prima. Atunci am știut că acel moment avea să fie începutul unei călătorii lungi și interesante.

R: Ți s-a părut ușor sau greu? Cum s-au derulat primele experiențe, primele colaborări și filmări

Andreea Rădulescu: La 20 de ani priveam acest domeniu cu o teamă la fel de mare precum curiozitatea. Nu am studiat actoria, practic nu știam nimic. Însă, eram sociabilă, curajoasă, ambițioasă și mă bazam foarte mult pe intuiție. Îmi amintesc momentele când eram mică și când îl așezam pe fratele meu mai mic pe canapea și interpretam tot felul de roluri, iar el râdea non-stop. Dacă nu râdea însemna că nu sunt bună și mă străduiam mai tare. Așa a fost și cu începutul meu în actorie. Dacă nu reușeam să smulg un zâmbet regizorului, să comunic cu el, nu eram suficient de bună. Din fiecare experiență și de la fiecare om întâlnit am învățat câte ceva, a fost nevoie de câteva momente de validare, pentru a-mi dori să trec mai departe, la rolurile principale.

Interviu cu Andreea Rădulescu, mama reclamelor
Primele experiențe au ajutat-o să se dezvolte în cariera de actriță TV

R: Care au fost primii pași greșiți sau primele nereușite? Ce ai avut de corectat?

Andreea Rădulescu: La finalul fiecărui proiect îmi luam timp să mă gândesc cum a decurs filmarea, ce aveam de îmbunătățit, dar și mai mult timp alocam după castingurile pe care nu le luam. Dacă în primii doi ani reclamele TV erau doar o sursă de venit, ele au devenit începând cu anul 2008 un hobby. Îmi plăcea enorm să citesc scenariile, să interpretez rolurile, să întâlnesc echipele formate din client, agenție de publicitate sau PR, regizor, casa de producție, echipa tehnică. Încet-încet ajunsesem să ne regăsim pe platourile de filmare și trăiam sentimentul că făceam parte dintr-o familie foarte mare.

R: Cine te-a corectat, cum te-ai corectat? Ce te inspiră în interpretarea rolurilor? Cât contează regizorul, cât scenariul? Cât… Andreea Rădulescu?

Andreea Rădulescu: Regizorii m-au inspirat de fiecare dată. Tot ei au fost cei care m-au corectat, ei au mijlocit comunicarea cu agențiile și clienții. Ei m-au făcut să înțeleg diferența dintre ceea ce trebuie făcut și ceea ce se așteaptă alții că trebuie făcut. Atunci când această comunicare există, restul nu mai contează. La filmările de reclame ai un singur dușman – timpul. Nu poți lucra la nesfârșit o anumită scenă, ai un timp limitat pentru ea, de aceea este bine să mergi la sigur. Am reușit asta pentru că am fost mereu naturală, nu am interpretat nimic exagerat, nu am făcut nimic neobișnuit, am avut reacții și comportamente cu care oamenii să poată rezona foarte ușor și care să fie validate rapid.

R: Povestește, te rog, unul, câteva momente sau întâmplări amuzante, cu tâlc sau cu o anumită încărcătură care ți-au rămas în minte.

Andreea Rădulescu: Aveam vreo 22 ani când am luat castingul pentru o pastă de dinți comercializată în Țările Arabe. Rolul era de mamă, care m-a și ‚consacrat’ în această industrie. Atunci când am dat castingul, am făcut un test de machiaj, iar make-up artist-ul m-a aranjat astfel încât să arăt mai în vârstă. Rolul era foarte important, filmam două zile, două reclame diferite – una pentru Europa și una pentru Țările Arabe. În dimineața primei zile, când am ajuns la filmare, doamna regizor m-a întrebat dacă sunt ’fata care se ocupă de păr’. Aveam părul prins în două codițe și păream destul de mică de vârstă, destul de apropiată de ’fiica’ de 14 ani turcoaică. După un moment de panică și lungi discuții interne, au acceptat să mergem mai departe în această formulă. Fata de 14 ani a fost cea care m-a învățat într-o oră cele opt replici în turcă. A fost o provocare să port Burka și să mă comport natural în același timp.

Au păstrat în pod sacii cu revistele în care a apărut

R: Cum vede familia ceea ce faci? Cum văd copiii, ce spun despre ceea ce faci?

Andreea Rădulescu: Suntem un popor căruia îi pasă destul de mult de ce zic ceilalți din jur și un popor care consideră că cei care apar la televizor sunt vedete. Există chiar și o ierarhie – cu cât ești mai prezent la televizor, cu atât ești mai important. Nu schimbi poporul cu televizorul, cum nici rolul meu nu este de a schimba percepțiile oamenilor. Am lucrat cu părinții mei să înțeleagă cât mai corect ceea ce fac, care sunt limitele mele și obiectivele mele. Au fost și sunt încă mândri, au păstrat în pod câțiva saci cu reviste în care am apărut, asta până în pandemie, când am stat împreună și când le-am aruncat. Nu mă mai reprezintă acum și nu e bine să ne amintim atât de des de trecut. Carol, copilul meu, se bucură teribil când mă vede. Deși îmi moștenește talentul și chiar am filmat cu el o reclamă atunci când am ieșit din starea de urgență, nu este foarte atras de acest domeniu și sunt în regulă cu asta.

Interviu cu Andreea Rădulescu, mama reclamelor
Andreea Rădulescu și fiul său, Carol

”Nu se poate trăi doar din reclame”

R: Este singura preocupare, singura muncă pe care o faci? Poți trăi doar din asta? Și ce îți mai propui să faci, în raport cu activitatea de actriță în acest domeniu? Ai vrea să joci și în altceva, în alt registru?

Andreea Rădulescu: În anul 2009, când criza lovise destul de serios acest domeniu, am fost recrutată ca specialist de comunicare în cadrul unei companii de consultanță specializată pe domeniile arhitectură, design și construcții. După 12 ani am înființat Sparkling Content, alături de un fost jurnalist și fost coleg. Împreună oferim servicii de comunicare corporate și de marketing unor companii active în domenii precum real-estate, construcții, mobilier, design, cosmetice ș.a. Experiența din fața camerelor m-a ajutat foarte mult în proiectele de tip reclame TV sau spoturi online pe care le-am gândit și realizat pentru câțiva clienți din portofoliul trecut și actual. Practic, am ajuns să închid cercul în acest domeniu, un obiectiv pentru care am muncit din greu.

Andreea, la un moment dat, începe să povestească liber, reporterului, despre activitatea ei. Este evident că îi face plăcere

Andreea Rădulescu: În toți acești ani mi-am continuat munca de actriță. Când eram angajată, fugeam în pauze sau imediat după program să dau probele de casting, iar apoi îmi luam câte o zi liberă pentru filmări. A fost o provocare, dar ce nu face omul pentru pasiunea lui? Nu se poate trăi doar din reclame, este absurd să te bazezi doar pe asta. Bugetele reclamelor din România s-au micșorat destul de mult în timp și nu includ drepturile de imagine. De aceea îmbrățișez cu mare drag proiectele din străinătate, unde bugetele sunt cu mult mai mari, iar drepturile de imagine se încasează. Sunt mai mult decât recunoscătoare că am putut lucra cu echipe din toată lumea și că m-am potrivit destul de bine pe briefurile unor proiecte difuzate în Franța, Italia, Germania, India, Israel, Statele Unite ale Americii și Țările Arabe. Înainte de debutul pandemiei am fost căutată pentru un rol într-un serial ce urma să fie difuzat pe Amazon Prime. Am fost pe shortlist, l-a luat o actriță din Croația. Acela a fost un moment în care am atins cu vârful degetului, timid, un vis de-al meu. Sper ca într-o zi să mă pot bucura de el, să fiu actriță de film. Abia atunci voi putea spune că pasiunea mea s-a împlinit cu totul.

R: Ai modele în domeniu? Care este reclama preferată în care ai jucat?

Andreea Rădulescu: Nu am modele în domeniu, am actori preferați și filme preferate pe care le urmăresc și de două sau trei ori.

R: Pentru ce ai vrea să faci reclamă și nu ai făcut până acum?

Andreea Rădulescu: Am un prieten Răzvan care glumește constant pe seama mea și îmi spune că îl tot sună domnii de la Guinness World Records că au pierdut numărul reclamelor mele și că la anul mă vor dori pe copertă. Râdem mult de fiecare dată, mai ales că nimeni nu știe cât de multe reclame am făcut, nici măcar eu. Doar în 2008 bifasem peste 50 astfel de proiecte, a fost un an de glorie.

R: Pentru ce NU ai face reclamă?

Andreea Rădulescu: Pentru produsele al căror scenariu mi-ar aduce un prejudiciu de imagine. Da, există și scenarii care nu te pun mereu într-o lumină favorabilă!

R: Spune-mi, te rog, tot ceea ce vrei să comunici prin acest interviu, lucruri despre care nu te-am întrebat eu.

Andreea Rădulescu: Sunt absolventă a Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice. Mi-am completat studiile cu un Master în Managementul afacerilor la Universitatea Dimitrie Cantemir. Am făcut un curs de actorie la DallesGo și am jucat o dată pe scena Teatrului Act. Sunt pasionată de carte, muzică, film, jiu jitsu, kick-boxing. Sunt căsătorită de la 24 de ani și am un copil de 8 ani.Îmi propun să fac reclame și la bătrânețe, cât timp voi fi sănătoasă și potrivită rolurilor.

Talentat încă de mic!
Urmăriți Impact.ro și pe
Cristian Botez
Este reporter special și corespondent Impact.ro, încă din iunie 2021. Pregătit pentru cele mai periculoase zone de război din lume, Cristian Botez s-a remarcat de-a lungul carierei sale prin...