Înmatriculările autoturismelor noi în UE au înregistrat un colaps în octombrie. E cel mai slab rezultat de când se fac statistici

Bogdan Bârliga 18.11.2021, 14:17
Înmatriculările autoturismelor noi în UE au înregistrat un colaps în octombrie. E cel mai slab rezultat de când se fac statistici

Lipsa materialelor și criza globală de semiconductori a condus în luna octombrie la înregistrarea celei mai mari scăderi a înmatriculărilor de autoturisme noi în Uniunea Europeană.

Datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) ne arată că datele colectate pentru luna octombrie 2021 reprezintă cel mai slab rezultat în termeni de volum pentru această perioadă de la debutul colectării datelor statistice.

Scădere cu 30,3% a înmatriculărilor noi în Uniunea Europeană

Datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) au provocat o undă de șoc în industria auto. Dacă anul trecut se înmatriculau 953.603 unităţi în luna octombrie, noile datele indică o cifră de 665.001 de mașini noi înmatriculate în perioada similară din acest an.

Majoritatea pieţelor auto din UE au înregistrat scăderi, fiind afectate și cele patru mari pieţe tradiționale: Italia (-35,7%), Germania (-34,9%), Franţa (-30,7%) şi Spania (-20,5%).

La nivelul producătorilor auto de volum majoritatea sunt cotați de ACEA cu vânzări mai mici în luna octombrie din acest an. Volkswagen înregistrează o scădere de 44%, Ford  pierde 40% din cota de piață, Stellantis – 33%, Daimler -34,2% şi Renault – 31,7%.

Vânzările mașinilor noi Dacia pe piața europeană au scăzut cu 23,5% în luna octombrie a acestui an de la 36.796 de unități la 28.167 de unităţi.

Dar datele ACEA pentru perioada ianuarie – octombrie 2021 indică o ușoară creștere a vânzărilor pe piețele din UE pentru Dacia. Producătorul de la Mioveni este cotat cu 309.740 de mașini noi vândute în spațiul european, în creștere cu 0,9 procente față de perioada similară din 2020 când Dacia vindea 307.029 de mașini noi.

Cum stă situația în România

Nici la noi datele nu sunt mai bune pe luna octombrie. Înmatriculările de mașini noi în România au scăzut în octombrie 2021 cu 23,28 de procente față de octombrie 2020, atingând un volum de 9.608 unități.

Datele pentru primele zece luni din 2021 indică un nivel al înmatriculărilor de autoturisme noi de 97.870 unități, volum similar comparativ cu aceeași perioadă din 2020, respectiv 97.124 unități.

Cele mai mari probleme în România sunt pe partea de producție auto. În luna octombrie din acest an au fost produse în România doar 18.277 de mașini, în scădere cu aproximativ 35,5 de procente față de producția înregistrată în luna similară din anul 2020.

Din totalul autoturismelor fabricate în luna octombrie din acest an, 13.820 de unităţi au fost produse la uzina Dacia, iar 4.457 de unităţi au fost fabricate la fabrica Ford.

În octombrie 2020 producția Dacia înregistra 29.676 de unități și la uzina Ford din Craiova se produceau 21.742 de unități.

Remarcăm astfel că cei doi producători din România au fost afectați serios de criza globală de semiconductori, în special uzina Ford unde în luna octombrie din acest an scăderea înregistrată a fost de aproximativ 79,5 %.

Sursa foto ilustrare articol: pixabay.com

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...