Glovo dă marea lovitură pe piața livrărilor. Își cumpără principalul competitor, tranzacția e analizată în aceste zile. Toate detaliile din ce pare a fi tranzacția anului, în rândurile de mai jos.
Glovo dă marea lovitură pe piața livrărilor, după ce s-a aflat că își cumpără principalul competitor. Tranzacția este analizată în aceste zile.
Consiliul Concurenţei analizează tranzacţia prin care Glovoappro SRL vrea să preia compania Foodpanda Ro SRL şi, indirect, afacerea Pandamart, operată de Delivery Hero Dmart SRL.
Glovoappro este reprezentanta din România a companiei Glovo, care are ca principal obiect de activitate dezvoltarea şi administrarea serviciului online de livrare de mâncare din restaurante către clienți, prin intermediul platformei care poartă același nume.
În țara noastră, Glovo furnizează, din luna aprilie 2018, servicii de preluare comenzi online şi livrare de mâncare de la restaurante către clienți şi, adiacent acestora, activităţi de preluare comenzi şi livrare de alte bunuri de consum, cum ar fi alimente, flori, băuturi alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi.. etc, furnizate de vânzători, precum lanţuri de supermarket sau magazine locale.
Foodpanda Ro SRL şi Delivery Hero Dmart SRL sunt parte dintr-un grup de companii deţinute de către Delivery Hero SE, companie din Germania.
Foodpanda Ro SRL pune la dispozițiue servicii de preluare a comenzilor online şi livrare de mâncare de la restaurante prin intermediul serviciului online denumit Foodpanda. De asemenea, Foodpanda Ro SRL a inclus de curând alte bunuri de consum, cum sunt alimentele, florile, băuturile alcoolice şi tutun, produse farmaceutice, jucării, produse de îngrijire pentru copii, cărţi…. etc.
Delivery Hero Dmart SRL a fost înfiinţată în 2020 și îşi desfăşoară activitatea prin intermediul magazinelor de tip ”dark store” – Pandamart, ce reprezintă acele spaţii de depozitare în apropiere destinate exclusiv vânzării online a produselor de tip multicategorie, prin intermediul platformei Foodpanda.
Conform prevederilor Legii concurenţei, nr. 21/1996, tranzacţia trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei.
Acum, autoritatea de concurenţă urmează să evalueze această concentrare economică în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va transmite o decizie în termenele pe care le prevede legea în vigoare.
De asemenea, eventualele observaţii şi puncte de vedere vizavi de această tranzacție pot fi transmise autorităţii de concurenţă în termen de cel mult 20 zile.