Fotbaliștii brazilieni care își acuză compatrioții că i-au lăsat în Ucraina. „Când am coborât din hotel, ei plecaseră”

Iancu Andreea 28.02.2022, 19:28

Situația de pe teritoriul Ucrainei este una îngrijorătoare. Conflictul armat dintre forțele din teritoriu și invadatorii ruși duc la decizii de moment, în încercarea disperată a civililor de a scăpa de acest teatru de război. Printre aceștia se numără și fotbaliștii brazilieni de la Șahtior și Dinamo Kiev, care rămăseseră blocați în Kiev, dar care au ajuns recent în siguranță la București. Totuși, din cauza tensiunii evenimentelor, ei și-au lăsat compatrioții, alți patru sportivi, în Ucraina, fără să îi anunțe că grupul părăsește hotelul în care se adăposteau.

Ce spun fotbaliștii brazilieni despre compatrioții care i-au lăsat în Ucraina

În urmă cu mai multe ore, 40 de brazilieni, jucători ai echipelor Șahtior și Dinamo Kiev, alături de familiile lor, au ajuns la București, după ce au reușit să fugă cu trenul și apoi au fost preluați cu autocarul echipei naționale de la vama Albița. Dincolo de răsuflarea ușurată că aceștia sunt în siguranță, în urma lor au rămas alți patru conaționali, jucători de futsal, care îi acuză că i-au lăsat în Ucraina.

Aceștia din urmă ar fi rămas la blocați în buncărul hotelului din Kiev, după ce colegii lor au plecat fără să îi anunțe în timp. Mai multe zile la rând au stat fotbaliștii celor două echipe ucrainene baricadați într-un buncăr din subsolul unității de cazare din capitala Ucrainei, de unde au solicitat ajutorul autorităților. UEFA și Ambasada Braziliei au făcut eforturi pentru a-i scoate și transporta pe sportivi din țară. Astfel, o garnitură de tren a fost pusă la dispoziție de autorități.

Fotbaliștii brazilieni lăsați în urmă, din greșeală, în Ucraina
Grupul de brazilieni care a reușit să părăsească buncărul hotelului din Kiev

„Ceea ce au făcut e o rușine”

În timp ce o parte dintre brazilieni și familiile acestora au ajuns în siguranță în țara noastră, fiind preluați de Federația Română de Fotbal, cu autocarul echipei naționale și transportați la baza sportivă din Mogoșoaia, alți patru fotbaliști au rămas în Kiev, după ce au fost uitați de conaționalii lor în hotel, potrivit playsport.ro. Fotbaliștii au povestit întreaga întâmplare și cum au ajuns să rămână separați de grup.

„Am stat 40 de ore cu personalul de Șahtior în acest buncăr, cu puțin timp înainte am decis să urcăm puțin în cameră, să vorbim cu rudele, să facem un duș, când am coborât nu am mai găsit pe nimeni jos. Au plecat fără să ne anunțe, am rămas doar noi patru și încă niște ziariști, pur și simplu s-au urcat în mașinile care erau în garaj, în parcare și au plecat. Suntem blocați aici și nu avem cum să mai ieșim până dimineață, ceea ce au făcut e o rușine, aveau numerele noastre de telefon.

Noi am ajuns în această dimineață aici (n.r. sâmbătă), am ieșit în stradă să vedem ce se întâmplă și i-am ținut la curent, au vrut să iasă și le-am spus că nu e sigur, că sunt bombardamente la 500 metri de hotel și nu e bine să o facă. Am rămas singuri, dacă noi o să pățim ceva… . A căzut o bombă la un kilometru de noi”, a povestit, pe contul lui de Instagram, David Abu-Gharbil, unul dintre sportivii rămași blocați în Kiev.

Tinerii sportivi urmează să fie ajutați să părăsească Kievul

Moreno Santiago, un alt brazilian rămas captiv în centrul conflictului armat, a explicat cum el și colegii săi s-au trezit abandonați în hotel.

„Azi după prânz, la 15:30 (n.r: sâmbătă), am urcat până în cameră, să facem o baie, pentru că am văzut că era liniște. În jurul orei 16:30 am primit o poză în care eram întrebați dacă nu suntem în tren, cu ei? M-am uitat cu spaimă, am coborât și în hotel nu era nimeni. N-an știut că au plecat. Ne-am simțit abandonați. Nu erau două sau trei persoane, erau 40, care au vorbit cu noi, știau că suntem aici, însă niciunul nu ne-a sunat să ne anunțe.

Valizele noastre erau în buncăr. I-am trimis un mesaj unui jucător și l-am întrebat dacă au uitat de noi. La 16:55 mi-a răspuns și mi-a spus să vin acolo, noi eram la 28 de minute de mers pe jos de gară, metroul nu funcționează, nu sunt taxiuri. Trenul pleca la 17! Poate că noi nu suntem la nivelul lor, nu câștigăm salariul lor, le urăm succes, sperăm să ajungă bine, sunt brazilieni de-ai noștri, însă suntem triști. O să vină și momentul nostru să plecăm”, a completat Moreno Santiago, jucător de futsal.

În urma acestei erori, soția lui Maycon, Lyarah Vojnovic, a explicat că totul s-a produs în doar câteva minute, întregul grup fiind nevoit să îi urmeze pe cei veniți să îi salveze și să îi ajute să părăsească țara. Aceasta a punctat faptul că plecarea era anunțată să aibă loc în orice moment. De asemenea, partenera de viață a sportivului de la Șahtior Donețk a menționat că nu s-a dorit ca cineva să fie lăsat în urmă.

Din fericire, brazilienii uitați în hotelul din Kiev vor beneficia de sprijinul Ambasadei Braziliei pentru a fi scoși din zona de conflict și se așteaptă ca luni să părăsească Kievul.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...