Firma Viggo, în care creatorul de modă Cătălin Botezatu este partener de afaceri, a reacționat după scandalul testelor Covid-19 de salivă ce vor fi folosite în școlile din România pentru depistarea cazurilor de coronavirus.
Într-un drept la replică, Viggo a explicat ce legătură are cu creatorul de modă. Conform reprezentanților companiei, Cătălin Botezatu este imaginea brandului de îmbrăcăminte Viggo. În plus, designerul nu ar avea legătură cu activitatea firmei în ceea ce privește produsele medicale.
”Relațiile acestuia cu reprezentanții Viggo sunt bazate pe respect, prietenie de lungă durată și pe o echitabilă promovare a imaginii. Totodată, este partener de afaceri într-una din societățile grupului ce are ca obiect de activitate strict comercializarea produselor textile si dezvoltarea internațională a brandului.
Acest parteneriat nu se extinde, însă, în domeniul produselor medicale. Mai mult, Cătălin Botezatu nu deține o participație financiară în cadrul firmei ce a câștigat licitațiile”, a transmis Viggo.
După câștigarea licitației alături de alte două societăți, Viggo Fashion International SRL va distribui 5 milioane de teste de salivă, dintr-un lot de nouă milioane de teste, în valoare totală de 80.450.000 lei. Celelalte companii câștigătoare sunt una din Olanda, Medpark B.V., și alta în spatele căreia se ascunde clanul lui Sile Cămătaru, Eva Healthcare SRL.
Aceasta nu este prima dată când Viggo se ocupă de distribuirea unor obiecte sanitare. Anterior, aceasta s-a mai ocupat, de exemplu, de loturi de combinezoane și viziere de protecție, după izbucnirea pandemiei de coronavirus.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Reprezentanții Viggo susțin că în loc să fie blamată ”în mod injust” pentru implicarea în licitația pentru distribuirea de teste Covid-19 în școli și pentru distribuirea de alte lucruri necesare precum combinezoane de protecție, compania merită aprecieri, deoarece a contribuit la combaterea pandemiei.
”În ceea ce privește contractele de achiziție publică de echipamente de protecție/medicale destinate combaterii SARS-COV 2 în care Viggo are calitatea de furnizor, trebuie precizat că obținerea respectivelor contracte reprezintă rezultatul unor proceduri de atribuire derulate în mod transparent și cu promovarea concurenței, numeroase companii participând în mod constant la astfel de proceduri derulate de diverse instituții publice.
Din dorința de implicare activă în lupta împotriva Covid 19, cu eforturi și sacrificii, Viggo a reușit să demonstreze că nu este doar un brand renumit de modă, ci că are capacitatea de adaptare la actualul context sanitar și economic, diversificând obiectul de activitate, astfel cum au procedat și alte firme autohtone sau străine.
Astfel, am acumulat peste un an și jumătate de experiență în domeniul furnizării de echipamente medicale și de protecție, demonstrând seriozitate și competență prin respectarea strictă a angajamentelor asumate”, a mai transmis firma Viggo.
Totodată, Viggo a transmis că testele pe care le va livra pentru școli provin de la un producător de renume din China care comercializează teste Covid-19 în multe țări din Europa. Reprezentanții companiei au precizat că produsele sunt autorizate de Comisia Europeană.
”Datorită experienței noastre îndelungate în domeniul comerțului, beneficiem de o relație comercială directă cu acest producător, fapt care ne permite să respectăm angajamentele asumate prin ofertă în ceea ce privește calitatea și cantitatea produselor, termenul de livrare și prețul competitiv”, arată compania.
Viggo a mai atras atenția asupra faptului că a participat la primul lot al unei proceduri
de achiziție publică ce a fost derulată transparent de Oficiul Național de Achiziții Centralizate. Reprezentanții firmei au adăugat că au intrat în competiție cu multe alte companii și că au depus o ofertă competitivă și s-au clasat pe locul 2 cu 5.000.000 teste din totalul de 23.500.000 ce au făcut obiectul achiziției.
”Am ofertat o cantitate limitată de produse pentru a avea siguranța că, indiferent de eventualele evenimente imprevizibile legate de finanțare, producție, transport/alte etape ale livrării, vom livra în termenul de 5 zile de la intrarea în vigoare a contractului”, a precizat Viggo.
De asemenea, reprezentanții Viggo au făcut clarificări pentru persoanele care au făcut presupuneri cu privire la profitul companiei de pe urma furnizării testelor Covid-19 în școli. Aceștia au spus că intervin mai mulți factori până la obținerea unui profit.
”Trebuie precizat că simpla desemnare în calitate de câștigător al unei licitații publice nu înseamnă automat că este garantată încheierea, derularea acordului-cadru și semnarea contractelor subsecvente. Astfel, se impune a se evita calcularea profitului unei companii prin raportare la valoarea totală estimată a acordului-cadru care reprezintă exclusiv o promisiune de contractare, cantitățile efectiv achiziționate putând fi net inferioare celor estimate.
Mai mult, trebuie avute în vedere costurile însemnate de producție și transport a produselor precum și riscurile generate de actualul context sanitar și economic în ceea ce privește disponibilitatea, valoarea respectivelor produse dar și eventualele blocaje în etapele de livrare”, au explicat reprezentanții Viggo.
Totodată, reprezentanții Viggo au atras atenția că spre deosebire de alte companii, această firmă a livrat produse de calitate, la un preț competitiv și respectând termenele ce au fost impuse de autoritățile contractante. În plus, aceștia spun că firma a contribuit la salvarea de vieți prin furnizarea a 12.000.000 seringi pentru campania de vaccinare anti-Covid-19.
”Indiferent de țara de proveniență, echipamentele livrate de Viggo au fost fabricate de companii de renume, cu experiență relevantă, capabile să producă cantități impresionante de produse de calitate corespunzătoare normelor UE și care au fost utilizate de către guvernele a numeroase state europene, fiind acreditate de instituțiile și laboratoarele competente în domeniul medical din Europa, ceea ce demonstrează conformitatea și calitatea produselor”, se mai arată în dreptul la replică.