Efectul pe care l-a avut școala online asupra copiilor este similar cu cel al vacanței de vară. Aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii germani de la Universitatea Goethe din oraşul german Frankfurt. Specialiștii au explicat care sunt consecințele cursurilor desfășurate pe internet.
Potrivit cercetătorilor de la Universitatea Goethe, iar randamentul şi competenţele elevilor nu progresează prin intermediul cursurilor desfășurate online și nu fizic, în școli. Astfel, efectul a fost asemănător cu cel al vacanțelor de vară.
”Evoluţia medie a competenţelor în perioada închiderii şcolilor din primăvara anului 2020 se caracterizează prin stagnare, cu tendinţa de diminuare. Efectul este similar vacanţelor de vară”, a spus Andreas Frey, profesor de psihologie pedagogică.
De asemenea, altă consecință importantă a școlii online a fost faptul că s-a adâncit diviziunea dintre copiii și adolescenții proveniți din familii vulnerabile și cei născuți în familii fără probleme financiare. Competențele educaționale ale primilor au scăzut mai mult.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]”Diviziunea între săraci şi bogaţi s-a adâncit şi mai mult în timpul primelor închideri ale şcolilor din cauza pandemiei”, a remarcat Andreas Frey.
Cercetătorii germani au făcut acest studiu pe baza unor date de la nivel mondial referitoare la evoluţia pregătirii elevilor în perioadele în care din cauza pandemiei de coronavirus li s-a impus să facă școală online.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a atras atenția luni asupra faptului că Evaluarea Națională 2021, ce începe marți, reprezintă un prilej e bilanț, în contextul în care este susținută de prima generație de elevi care a început cu clasa pregătitoare.
”Simularea (Evaluării Naţionale 2021, n.r.) a avut rezultate extraordinar de bune, am avut 65,6% elevi care au reușit să promoveze în comparaţie cu un nivel de până la 40% în anii anteriori, care nu au fost ani afectaţi de pandemie. Acesta este un motiv de optimism. Pe de altă parte, este şi o îngrijorare cu privire la modul în care elevii vor reuşi şi pe parcursul examenului de Evaluare Naţională propriu-zis să depăşească dificultăţile pe care le-au avut pe perioada crizei sanitare.
Este prima generaţie care ajunge la examenul de Evaluare Naţională, după ce a început cu clasa pregătitoare. Va fi şi un moment de bilanţ pentru a face o comparaţie între profilul proiectat al a absolventului de gimnaziu, în urmă cu 9 ani, şi profilul realizat în acest moment. Rezultatele vor fi afectate de caracterul complet atipic al acestui a”, a declarat, luni seară, Sorin Cîmpeanu la TVR 2.