Distracția din comunism a românilor revine. Pentru prima dată după anul 1987, au fost înregistrate vânzări record pentru un produs pe care mulți oameni îl păstrează și astăzi în casă, chiar dacă nu îl mai folosesc.
Produsul retro a revenit din nou la modă. Cifra de afaceri asociată vânzărilor de discuri vinil a crescut cu 4% şi a ajuns la 1,7 miliarde de dolari pe parcursul anului trecut, în Statele Unite ale Americii, potrivit datelor publicate joi de Recording Industry Association of America (RIAA).
Astfel, pentru prima dată după anul 1987, vânzările de discuri vinil le-au depăşit anul trecut pe cele de CD-uri în Statele Unite ale Americii.
Încasările din vânzările de viniluri le-au depăşit deja în 2020 pe cele obţinute de vânzările de CD-uri. Însă, aceasta este prima dată când numărul de viniluri l-a depăşit pe cel al micilor discuri compacte din plastic cu citire digitală, inventate şi dezvoltate de companiile Philips şi Sony ce au revoluţionat anii 1980.
Concret, au fost vândute 41 de milioane de viniluri şi 33 de milioane de CD-uri au fost vândute, în anul 2022, în Statele Unite ale Americii.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În ciuda revenirii la modă a vinilurilor, piața muzicală este dominată de alte produse. Mai exact de serviciile de streaming. Acestea au obținut o cifră de afaceri de 13,3 miliarde de dolari în anul 2022, reprezentând 84% din suma de 15,9 miliarde de dolari ce corespunde vânzărilor muzicale totale.
În ceea ce priveşte cota de piaţă a streamingului, muzica difuzată pe baza unui abonament la o platformă online reprezintă 77% Aceasta a depășit pentru prima dată pragul de 10 miliarde de dolari.
Un număr record de persoane aproximativ 92 de milioane, a ascultat muzică online și a plătit pentru acest lucru în SUA în anul 2022, ață de 84 de milioane de persoane în anul precedent, conform RIAA.