Dacia și Tesla au vândut cele mai multe mașini dintre toate mărcile auto care activează pe piețele din Europa. Pentru prima dată, mașina românească stă alături de una dintre cele mai scumpe din lume.
Este aproape de necrezut că producătorul de la Mioveni are unele dintre cele mai căutate mașini, alături de o marcă precum Tesla, ale cărei autoturisme sunt net superioare.
În primul trimestru al acestui an, Dacia și Tesla au avut cele mai mari creșteri, pe o piață marcată de numeroase incertitudini precum restricțiile excesive pentru motoarele diesel, Brexitul sau alte schimbări economice.
Statistica a fost realizată de cei de la Jato Dynamics, care au arătat că acest succes al celor două companii se datorează mai ales tendinței în creștere a cererii de mașinilor din clasa SUV. Compania românească a oferit cel mai bun raport preț-calitate și astfel a atras mai mulți clienți.
Totuși, este mult spus că performanța în piață se datorează exclusiv faptului că tot mai mulți oameni își doresc o mașină de teren. Dacă acestea n-ar fi, clientul s-ar orienta la fel de bine către alte categorii de automobile. Sunt momente când clientul este cel care își adaptează nevoile în funcție de oferta pieței.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Marca românească a crescut cu 0,61 puncte, la 3,63%, cel mai mare avans al unei mărci pe piața europeană. Cu un număr de 150.000 de vehicule înmatriculate, pe poziția 13 în clasamentul mărcilor, Dacia a depășit producători de top ca Nissan, Hyundai sau Kia.
Și, să nu uităm, că vorbim de Europa, unde se găsesc unii dintre cei mai pretențioși clienți din lume.
Dacia „a pornit ca un sub-brand minor al Renault, dar după numai 14 ani Dacia a devenit marca cu cele mai bune performanțe de vânzări din Europa”, se arată în analiza Jato Dynamics.
Sandero a fost în continuare cel mai vândut autoturism din gamă, Logan s-a clasat pe locul al doilea, iar Duster abia pe poziția a treia. În ceea ce privește van-urile, Dokker a fost printre cele mai populare.
Performanțe asemănătoare a mai obținut doar Tesla pe piața din Europa, dat fiind și faptul că Modelul 3 abia și-a făcut intrarea pe continent.