Cum se fierbe corect un ou. Cât timp trebuie ținut pentru a ieși moale sau tare

Daria Petrescu 30.08.2020, 09:23
Cum se fierbe corect un ou. Cât timp trebuie ținut pentru a ieși moale sau tare

Oul este unul dintre cele mai consumate alimente în întreaga lume. Acesta conține toate substanțele necesare organismului, fiind cel mai complet aliment. Puțini sunt cei care știu câte beneficii are acesta, dacă este consumat regulat, fără a face abuz de acest lucru. Trebuie precizat faptul că oul este bogat în proteine cu o importantă valoare biologică, grăsimi, minerale și vitamine. Mai indicat este să consume oul fiert. Iată cum poți fierbe un ou corect! Cât trebuie ținut în apă, de fapt, pentru a ieși moale sau tare, afli în materialul următor!

Metoda de gătit ouă moi, medii sau tari este aceeaş. Diferă doar timpul

În cazul în care îți plac ouăle, trebuie să știi cât timp să le fierbi, pentru ca acesta să iasă perfect pentru tine. Sunt trei feluri în care poți face asta: tare, moale sau mediu. În cazul în care aveți surpriza ca ca gălbenuşul oului fiert să nu fie galbenul la care vă așteptați, ci verziu, există o explicație.

Este voarba doar de o reacție. Și anume, cea dintre sulful existent în albuş şi fierul din gălbenuş. Acest fenomen apare atunci când oul este prea mult timp gătit.

Se fac multe greșeli în procesul de gătire a ouălor fierte. Trebuie să știți că metoda de de gătit ouă moi, medii sau tari este aceeaşi, doar timpul de gătit diferă. Iată care sunt cele mai întâlnite greșeli pe care le facem atunci când preparăm un ou fiert. Ce nu trebuie să fac!

-Niciodată nu puneți în apa deja clocotită. În cazul în care ați făcut asta, trebuie să știți că introducerea unui ou în apă clocotită schimbă temperatura oului prea repede. Vă poate crăpa imediat, potrivit bzi.ro.

– Dacă fierbeți ouăle, așa cum am menționat mai sus, puteți avea surpriza ca gălbenușul să se înverzească

Cum este corect să fierbi ouăle

-Întotdeauna alegeți un vas suficient de mare, astfel încât apa să acopere toate ouăle aflate în acesta. Ele nu trebuie să stea unele peste altele. Acesta este primul pas important.

– În momentul în care în apă apar bule pe margine, după ce o puneți la fiert și ouăle se mișcă ușor, opriți focul. Acoperiți vasul și cronometrați.

– În cazul în care vreți ca ouăle să iasă moi, le lăsați în apă timp de trei minute. Dacă le preferați tari, timpul este de 12-15 minute.
– După ce ați făcut asta, pune-ți ouăle în apă rece, în cazul în care vreți să le consumați calde. Dacă le vreți reci, le puteți lăsa în apa rece mai mult timp.

Ouăle au numeroase proprietăți pentru organism
Ouăle au numeroase proprietăți pentru organism

Atunci când oul este moale, gălbenușul este un lichid gros. Albușul este în mare parte solid. Zona din mijloc este mai moale în centru. Pentru un ou fiert mediu, trebuie să stea în apă în jur de 12 minute. Astfel veți obține un albuș ferm, dar nu uscat. Gălbenușul nu este umed, dar nici complet uscat.

Proprietățile oului

-Oul are numeroase proprietăți. Este bogat în nutrienți. Conține vitamin, protein și minerale. De asemenea, gălbenușul conține colesterol, vitamine solubile în grăsimi şi acizi graşi esenţiali.

-Consumul de ouă este benefic pentru sănătate și asta pentru că substanțele pe care el le conține sunt extrem de importante pentru organism. Acest aliment este important pentru gătit. Compoziția lui chimică este specială și este aliatul multor reacții importante în timpul preparării.

Oul, folosit în diete

Mai mult de jumătate din proteinele dintr-un ou se află în albuş, care conţine şi vitamina B2. Puțini sunt cei care știu că ouăle sunt o foarte bună sursă de protein. De asemenea, albușurile sunt bogate şi în seleniu, vitaminele D,  B6, B12. Acestea conțin zinc, fier şi cupru, potrivit unor studii efectuate de specialiști.

În ouă găsiți vitaminele A, D, E şi K, dar şi lecitină. Gălbenușul oului este o sursă importantă de colesterol. Un ou conține 78 de calorii, 6,3 grame de proteine, 5,3 grame de grăsime, 1,6 grame de grăsimi saturate şi 212 miligrame de colesterol. De aceea este un aliment foarte des folosit în diete. Evident, acesta trebuie consumat cu moderație.

Ouăle conţin mai multă vitamina D faţă de acum un deceniu

-A fost o perioadă când ouăle erau considerate un risc pentru sănătate. În realitate nu este deloc așa. Acestea nu sunt un pericol nici pentru cei cu coresterolul ridicat. Și asta pentru că s-a descoperit că ouăle conţin, de fapt, mult mai puţin colesterol faţă de acum 10 ani.

Acest lucru s-a pus pe seama hrănirii păsărilor după criza bolii vacii nebune, din anii ’90. Cercetările din Marea Britanie au arătat că un ou mediu ca mărime conţine 100 de miligrame de colesterol, o treime din doza zilnică recomandată.

– ouăle conţin mai multă vitamina D faţă de acum un deceniu. Asta ajută la ajută la protejarea oaselor, prevenind osteoporoza şi rahitismul. Ouăle sunt bogate în anumiţi nutrienţi care susţin sănătatea inimii, cum ar fi betaina şi colina.

În medicina tradiţională chineză, ouăle sunt recomandate pentru a creşte energia organismului prin stimularea digestiei şi a rinichilor.  Consumul de ouă la micul dejun ar putea ajuta şi la scăderea în greutate. De aceea, este folosit de cele mai multe ori în diete.