Cum își ocupă românii timpul în care stau acasă. Studiu: cursurile online sunt primele în top. Pe ce loc e cititul

Raluca Juncu 31.03.2020, 18:59
Cum își ocupă românii timpul în care stau acasă. Studiu: cursurile online sunt primele în top. Pe ce loc e cititul

Creșterea numărului de cazuri de îmbolnăviri de coronavirus pe teritoriul României a necesitat inițierea unor măsuri care să combată această răspândire rapidă. Prin ordonanța militară nr. 3 este restricționat accesul persoanelor în afara locuinței, cu câteva excepții, lucru ce modificat semnificativ activitățile de zi cu zi, precum și relațiile interumane.

Cum s-au schimbat hobby-urile românilor pe durata carantinei

După intrarea în vigoare a restricțiilor de circulație, cea mai mare schimbare, însă, s-a produs în modul de viață al românilor. În acest sens activitățile de zi cu zi s-au schimbat, precum și frecvența unor hobby-uri.

Picodi.com, o platformă care analizează discount-urile și reducerile, a verificat statisticile căutărilor Google și a creat un clasament al celor mai populare activități din această perioadă. Analiștii au luat în calcul cele mai populare activități și hobby-uri, cum ar fi filmele cărțile, dar și jocurile și cursurile online, pentru luna martie a acestui an.

Cursurile furnizate de platformele online (300%) au fost cele mai căutate în România, în această perioadă, în contextul în care situația incertă de pe piața muncii pare să îi împins pe români să înceapă să dobândească noi calificări.

Sursa foto: captură foto/picodi.com
Sursa foto: captură foto/picodi.com

A doua cea mai mare creștere a fost sesizată de jocurile PC (creștere de 203%) semn că oamenii caută metode de relaxare în această perioadă. Pe al treilea loc se află serialele (cu o creștere de 174% față de anul trecut). Activitățile de lectură s-au situat abia pe locul al zecelea, la aproximativ mijlocul ierarhiei activităților preferate de români.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

O creștere relativ scăzută au înregistrat activitățile cum ar fi caligrafia (4%), filmele (9%) și desenul (14%).
Derularea acestor activități de petrecere a timpului liber au fost accentuate de scăderea celor necesitau ieșitul din case, precum concertele (-78%), mersul la cinematograf (-71%), realizarea de fotografii (-57%), și activitățile de dans (-44%).

Cercetarea a avut ca scop compararea creșterii popularității anumitor cuvinte cheie din luna martie a anului 2020, în comparație cu luna martie a anului trecut, conform datelor arhivate de Google (prin instrumentul planificator de cuvinte cheie), explică reprezentanții platformei.

Urmăriți Impact.ro și pe