Cine conduce compania Blue Air. Doi frați sunt în spatele afacerii

Stan Filon 06.09.2022, 19:19
Cine conduce compania Blue Air. Doi frați sunt în spatele afacerii

Compania Blue Air este pe buzele tuturor în acst moment, mai ales al românilor care s-au trezit cu cursele aeriene anulate. Dar cine conduce compania Blue Air, cea care marți a anunțat că și-a anulat toate zborurile din România după ce s-a ales cu conturile blocate? Ei bine, compania aeriană românească este condusă de doi frați născuți și crescuți în România, iar în prezent se zbat să salveze firma pe care au pus-o pe picioare.

Cine conduce compania Blue Air

Compania Blue Air nu trece prin cele mai bune momente ale sale. Pandemia de coronavirus a fost o lovitură puternică pentru ea. A primit recent o amendă de 2 milioane de euro din partea Protecției Consumatorului, după ce a anulat nu mai puțin de 180.000 de rezervări, în valoare de peste 66 de milioane de lei. La nivelul anului 2020, datele arată că Bue Air a avut o cifră de afaceri de 537 milioane lei și 806 angajați , dar și datorii de 403 milioane de lei.

Cireașa de pe tort a venit marți, 6 septembrie 2022, când compania s-a trezt cu conturile blocate. Printr-un comunicat oficial, conducerea companiei menționa faptul că Ministerul mediului a pus poprire pe conturile firmei, iar din acest motiv conducerea a decis anularea tuturor zborurilor. Premierul Nicolae Ciucă a spus că se caută o soluție pentru deblocarea situaiei, în timp ce ministrul mediului, Tzantos Barna a acuzat compania că anularea curselor nu are nicio legătură cu blocarea contului, așadar Blue Air a încercat cumva să pună presiune pentru deblocarea conturilor respective.

Cine conduce compania Blue Air
Cine conduce compania Blue Air

Cine sunt frații Rada

Dar cine conduce compania Blue Air? Ei bine, potrivit datelor de pe platforma Confidas, acționarii principali ai Blue Air sunt Airline Invest (76,18%), Rada Teodor Cristian (23,8%) și fratele său, Rada Mihai Cătălin.

Cristian Rada este acționarul principal și al grupului Airline Invest și al Blue Air Aviation S.A., căruia s-a alăturat în 2007 ca pilot first-officer, iar din anul 2013 a preluat 33% din acțiunile Blue Air ca urmare a licitației organizată de CITR în cadrul procesului de insolvență a grupului Romstrade, scrie Economica.net.

Afaceri păguboase

Airlines Invest, unde acționari sunt cei doi frați, a înregistrat în 2020 o cifră de afaceri de 9 milioane lei, pierderi de 905.000 lei, având doar 4 angajați. Omul de afaceri mai controlează și firmele North Gate Prime Real Estate și Blue Air Group. Omul de afaceri a mai fost implicat în compania Gaz Trading care a fost radiată.

Anul trecut, în plină pandemie de coronavirus, omul de afaceri lansa o nouă companie aeriană pe nume Hello Jets, care a înregistrat pierderi de 38 de milioane de lei și avea 2 angajați. În prezent, este controlată în integralitate către RAMS Center, dar are în continuare conexiuni cu Blue Air Aviation, care este administrator.

Blue Air, acuzată că își pregătește ieșirea de pe piață

Protecția Consumatorului a acuzat Blue Air că și-ar pregăti ieșirea din piață, fără să-i mai despăgubească pe turiștii care au plătit biletele. Iată ce răspuns a oferit Cristian Rada, acționar principal și CEO Blue Air.

„În primul rând, problemele cu care se confruntă Blue Air sunt probleme ale industriei. Nu sunt probleme doar la Blue Air și cu siguranță venim după doi sau aproape trei ani din cea mai dificilă perioadă a pieței mondiale. Trebuie să înțelegem cu toții că în mod normal, toate, atât legile, cât și reglementările pe care trebuie să le aspecte orice operator aerian vin într-o situație de normalitate. Nicio lege nu este făcută pentru o situație de pandemie, nicio lege sau o directivă europeană nu este făcută pentru o situație de război. Toate sunt făcute pentru o situație normală. Și aici aș vrea să ne referim în detaliu la ce înseamnă această anulare sau refuzul de îmbarcare a unui pasager. După cum știți, tot pe legislația europeană, companiile ariene au dreptul să facă ceea ce se numește o supravânzare a locurilor. Și atunci, într-un număr limitat de câteva locuri pentru fiecare zbor, 2, 3, 5, 7 locuri, acei pasageri care nu reușesc să călătorească sunt protejați de această legislație care spune că trebuie să rambursez pasagerului în timp de 10 zile”, a declarat Cristian Rada.

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...