Chinezii nici usturoi n-au mâncat, nici alegerile nu le-au influențat

Redacția IMPACT 03.12.2024, 16:09
Chinezii nici usturoi n-au mâncat, nici alegerile nu le-au influențat

Platforma chinezească TikTok şi-a apărat marţi în Parlamentul European (PE) măsurile pe care le-a adoptat pentru a combate dezinformarea în primul tur al alegerilor prezidenţiale din România şi a negat că l-ar fi favorizat pe candidatul Călin Georgescu, care s-a clasat pe locul 1, cu 22,94% din voturi, relatează agenţia EFE.

Vorbind în faţa Comisiei pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din Parlamentul European, reprezentanţii companiei au subliniat că „toţi candidaţii au fost luaţi în considerare în sistem fără diferenţiere între independenţi şi cei care făceau parte dintr-un partid”, prin urmare s-au confruntat „cu aceleaşi restricţii”.

Este ceea ce a explicat directoarea globală pentru Produs, Autenticitate şi Transparenţă a TikTok, Brie Pegum, care a dat asigurări că dintre reţelele blocate în ultimele luni pentru conţinut politic nepermis numai una îl susţinea pe Georgescu şi aceasta avea mult mai puţini urmăritori decât altele care susţineau alţi candidaţi.

„În general, am lucrat neîntrerupt pentru a încerca să evităm dezinformarea şi să coordonăm un comportament autentic”, a mai spus reprezentanta TikTok.

Ea a subliniat că platforma TikTok a eliminat peste 66.000 de conturi false în România, circa şapte milioane de „like-uri” false, aproximativ zece milioane de urmăritori falşi şi circa 1.000 de conturi care imitau profiluri ale candidaţilor.

[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]

Mai mult, ea a menţionat că TikTok are peste 6.000 de moderatori de conţinut în limbile Uniunii Europene, dintre care 95 moderează conţinuturile în limba română.

Comisia pentru Piaţa Internă şi Protecţia Consumatorului din Parlamentul European (PE) a audiat reprezentanţii TikTok asupra modului în care această companie aplică regulile digitale ale UE.

România a cerut Comisiei Europene după primul tur al alegerilor prezidenţiale să lanseze o investigaţie oficială asupra platformei TikTok, în baza regulilor comunitare privind social media.

Într-o scrisoare consultată de Politico.eu joia trecută, reţeaua de socializare TikTok – deţinută de compania chineză ByteDance – a respins acuzaţiile conform cărora şi-ar fi folosit influenţa în alegerile din România.

Urmăriți Impact.ro și pe