Cele mai celebre patru minciuni care sunt crezute și azi de oamenii din toată lumea

Stan Filon / 19.10.2020, 20:04
Cele mai celebre patru minciuni care sunt crezute și azi de oamenii din toată lumea

Minciuna se spune că are picioare scurte, însă unele se dovedesc a trece cu ușurință peste ani și peste generații întregi. Încă sunt oameni care mai cred unele minciuni dovedite. Unele dintre cele mai celebre minciuni le veți găsi în rândurile de mai jos.

Una dintre cele mai celebre minciuni este următoarea: ”morcovii îți îmbunătățesc vederea”

Faptul că morcovul este bun la gust și are proprietățile sale este cunoscut, dar și mai cunoscută este minciuna legată de aceastp legumă. În memoria colectivă a rămas întipărită minciuna potrivit căreia dacă mănânci morcovi vei avea o vedere mai bună. Acest mit a fost conceput și răspândit de Forțele Aeriene Britanice pentru a ascunde inventarea sistemului RADAR. Minciuna își are originea în perioada celui de-Al Doilea Război Mondial. În timpul conflictului, britanicii au inventat tehnologia RADAR, care i-a ajutat să navigheze în zbor cu ușurință.

Au reușit să depisteze de departe piloții germani și să îi doboare. Cum britanicii doreau să țină secretă noua tehnologie, au lansat o campanie de propagandă, susținând că, de fapt, morcovii le-au îmbunătățit vederea piloților lor. Nu există dovezi că germanii ar fi crezut minciuna. Ceea ce este sigur este că, printre britanici, consumul de morcovi a crescut foarte mult.

Cele mai celebre patru minciuni
Cele mai celebre patru minciuni

”Zahărul este inofensiv”

O altă minciună plătită, de data aceasta, este aceea care spune că zahărul este inofensiv. Aceasta își are originile în Statele Unite ale Americii, unde s-a încercat și reușit chiar ascunderea daunelor pe care zahărul le provoacă consumatorilor. În anii ’60, industria zahărului din SUA a finanțat cercetări care aveau să indice că principala cauză a bolilor cardiace era consumul de grăsimi saturate, nu de zahăr, potrivit incredibila.ro.

Un grup comercial cunoscut drept Asociația Zahărului a plătit trei savanți de la Harvard să deruleze cercetări legate de zahăr, grăsimi și bolile cardiace. Grupul a selectat și a publicat numai acele studii care minimizau legătura dintre zahăr și bolile cardiace. Ei au continuat să facă bani, iar populația a devenit din ce în ce mai bolnavă.

”Apa de la robinet este nocivă”

O altă minciună sfruntată este cea care spune că apa de la robinet este nocivă. Este propaganda răspândită de industria apei îmbuteliate, care vrea să vândă din ce în ce mai multă apă populației. De multe ori, apa îmbuteliată este chiar cea de la robinet! În România, această minciună a prins foarte bine: potrivit datelor UE, un român consumă anual, în medie, 90.2 litri de apă îmbuteliată, țara noastră fiind printre statele cu cel mai mic consum de apă de la robinet. În 2004, Coca-Cola a recunoscut că apa îmbuteliată „Dasani”, promovată drept ”apă minerală îmbuteliată”, nu era altceva decât apă de la robinet. În 2007, Pepsi a recunoscut același lucru despre propriul brand de apă îmbuteliată, „Aquafina”.

”Inelul cu diamant este un simbol al dragostei eterne”

Cu cât e mai mare diamantul, cu atât iubirea pentru ea este mai mare. Nimic mai fals!  Totul a început cu minele de diamant din Africa de Sud, la sfârșitul secolului XIX, când pietrele prețioase au început să apară pe piețele din lumea întreagă. Comercianții s-au temut că prețurile vor scădea, așa că nu au stat cu mâna-n sân.

În 1938, compania De Beers a angajat o agenție de publicitate din New York pentru a-și dezvolta afacerile în SUA. Agenția de publicitate a demarat o campanie care punea accent pe faptul că mărimea diamantului era direct proporțională cu dragostea unui bărbat pentru femeia căreia îi oferea inelul. Drept urmare, diamantele au și în ziua de azi o importanță simbolică deosebită în societatea noastră.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI