Ce este și când trebuie schimbată cureaua de distribuție, ca să n-ai probleme cu mașina

Stefan Daniel 02.08.2019, 07:00
Ce este și când trebuie schimbată cureaua de distribuție, ca să n-ai probleme cu mașina

Probabil că ai auzit deseori că după o perioadă, trebuie să schimbi cureaua de distribuție la mașină. O să-ți spun în rândurile următoare câte tipuri de curele sunt, când trebuie schimbate, dar îți voi respecta și de ce trebuie să faci asta, chiar dacă este o procedură de mentenanță costisitoare. Ține de „sănătatea” mașinii tale, iar banii n-ar trebui să fie o problemă, având în vedere că schimbarea curelei se face destul de rar.

Ce este cureaua de distribuție și de ce este importantă la orice mașină

Așa-zisa curea de distribuție de la un automobil este doar o parte a unui subansamblu al motorului. Acesta este responsabil de sincronizarea componentelor care asigură admisia, evacuarea și poziția pistoanelor în cilindri. La unele automobile, în acest subansamblu este inclusă și pompa de apă, acționată tot de cureaua cu pricina.

Întregul subansamblu poate fi denumit distribuție și este alcătuit din cureaua dințată de antrenare, rola de ghidare, rola întinzătoare și, după caz, de pompa de apă.

Distribuția este de trei feluri: pe curea, pe lanț și pe pinioane.

Când trebuie să schimbi cureaua de distribuție

Ce este și când trebuie schimbată cureaua de distribuție, ca să n-ai probleme cu mașina
Distribuția este cel mai important subansamblu la motorul unei mașini

Intervalul de timp la care ar trebui schimbată diferă de la un producător la altul, precum și de la un model la altul. În principiu, se recomandă să schimbi distribuția (nu doar cureaua, în unele cazuri) la fiecare 90.000 de kilometri sau după cinci ani de la data achiziției mașinii sau de la ultima schimbare. Totuși, principalul indicator este numărul de kilometri parcurși, nu intervalul de timp, pentru că în cinci ani, unii șoferi pot să parcurgă și 200.000 de kilometri.

Sunt și producători care sunt mai prevăzători și recomandă să schimbi distribuția după 60.000 de kilometri, cum este Dacia. Acest lucru e valabil la distribuția pe curea.

Distribuția pe lanț are o cu totul altă fiabilitate. Sunt unele automobile din această categorie la care nici nu trebuie schimbată vreodată lanțul de distribuție ca măsură de prevenție, ci doar în cazuri excepționale.

Dacă nu schimbi distribuția, riști distrugerea chiuloasei și chiar fisurarea blocului motor, ruperea bielelor și afectarea vilbrochenului sau spargerea pistoanelor.

Urmăriți Impact.ro și pe