Cât costă să faci școala de pilotaj avioane în România

Daria Petrescu 05.09.2021, 20:24
Cât costă să faci școala de pilotaj avioane în România

În cazul în care decizi să urmezi școala de pilotaj avioane în România, trebuie să fii extrem de bine pregătit. Această meserie nu este pentru oricine, motiv pentru care trebuie să cântăriți bine avantajele și dezavantajele acestei meserii. Mai mult, pentru a urma aceste cursuri, este nevoie să scoateți din buzunar sume măricele, pentru a obține diploma de pilotaj. Cât costă să faci școala de pilotaj avioane în România

Cursuri piloți avion în România: Curs PPL(A)

Conditii înscriere:

vârstă minimă 17 ani;

certificat medical clasa II;

cunostinte limba engleza.

Documente necesare pentru inscrierea la curs:

4 poze tip buletin;

Formular de inscriere – Descarca.

Nr. ore:

Teorie: 152 ore;

Practica: 45 ore.

Pret: Cessna 172 – 9.965 euro sau Tecnam P2008 – 8.305 euro

Curs RTF: 32 ore – 250 euro, potrivit aviationacademy.ro.

Copie CI/BI;

Copie certificat de naștere;

Copie ultimul act de studii;

Copie certificat medical clasa II;

Curs ATPL(A) modular

Condiții înscriere:

certificat medical clasa I, obtinut la INMAS;

cunoștințe limba engleză, matematică și fizică.

Documente necesare pentru inscrierea la curs:

Copie CI/BI;

Copie certificat de naștere;

Copie diploma bacalaureat;

Copie certificat medical clasa I;

4 poze tip buletin;

 Calificari incluse:

PPL(A) Cessna 172 – 9.965 euro sau PPL(A) Tecnam P2008 – 8.305 euro;

Acumulare experienta C172 – 8.250 euro sau Tecnam P2008 – 6.500 euro;

IR(A)/SE – Cessna C172 – 4.575 euro;

MEP LAND – 2.400 euro;

IR(A)/ME – Piper Seneca V – 1.080 euro sau Tenam P2006T – 880 euro;

CPL(A) modular – Piper Seneca V – 1.485 euro sau Tenam P2006T – 1.170 euro;

RTF – 250 euro;

Night raiting – Cessna C172 – 1100 euro;

ATPL/PPL(A) teoretic – in clasa – 5.000 euro sau la distanta -2.500 euro;

Durata cursului: 2 ani

Curs ATPL(A) Integrat

Condiții înscriere:

Copie certificat de naștere;

Copie ultimul act de studii;

Copie certificat medical clasa I;

4 poze tip buletin;

Formular de inscriere – Descarca.

cunoștințe limba engleză, matematică si fizica.

certificat medical clasa I, obținut la INMAS;

Documente necesare pentru inscrierea la curs:

Copie CI/BI;

Pentru absolventii unui alt profil decat cel real se recomandă o verificare a cunostintelor la disciplinele: matematica si fizica.

Durata curs: 2 ani

Pret: 43.325 euro

Ce spune o fostă jurnalistă care a decis să își urmeze visul

„Acum sunt Senior First Officer, pe Boeing 737, și am peste 3500 de ore de zbor pe genul acesta de aeronava, timp în care am transportat cam 500.000 de pasageri. La compania unde sunt există 5000 de piloți, dintre care 500 sunt femei.

Eu sunt singură, pe Boeig 737, de altă naționalitate decât cea turcă. Toți avem licență de pilot, dar comandant nu putem fi decât după un anumit număr de ore. Am cinci ani de când zbor și la momentul actual îndeplinesc rolul de copilot, adică asist comandatul la decolări și aterizări, dar conducerea o are el.

Te costă cam 50.000 de euro să obții brevetul de pilot și să te angajezi, pentru că trebuie să faci o școală și cursuri speciale pentru avionul pe care vrei să fii. Nu poți să te duci cu brevetul de pilot la nicio companie și să zici: Bună ziua, am venit să mă angajați!

Îți trebuie ceva mai mult decât calificarea respectivă. În jur de 20.000 de euro te mai costă niște cursuri teoretice de perfecționare, să ajungi pilot nu e deloc ușor, nici măcar din punct de vedere financiar.

Sunt acum anumite companii care au contracte cu școli de aviație, unde plăteșți un avans de 20-30%, semnezi contractul cu acea companie, după ce dai un concurs, și apoi ti se oprește din salariu eșalonat, că un credit la banca. Când am făcut eu școală nu există acest sistem, care este în avantajul piloților”, a declarat Beatrice Filip pentru Ziare.com. Tânăra a fost jurnalistă însă a renunțat la tot pentru a-și urma visul.

 

Urmăriți Impact.ro și pe