Cât costă să ai o reclamă pe panourile din New York, exact cum a apărut Simona Halep zilele trecute

Emanuela Pană 04.09.2021, 14:18
Cât costă să ai o reclamă pe panourile din New York, exact cum a apărut Simona Halep zilele trecute

O echipă de români au găsit o soluție ingenioasă de a-ți face reclamă stradală în New York cu bani puțini. Dacă până nu de mult, să-ți faci reclamă pe unul dintre panourile din Times Square era un vis pentru când vei ajunge bogat, cu milioane și milioane în cont, însă acum, soluția găsită de români permite oricărui business, indiferent de dimensiuni ori resurse financiare, să își afișeze reclama exact cum au făcut-o cu Halep cu câteva zile în urmă. Mai multe detalii, în continuare.

Cum îți faci reclamă pe panourile din New York cu bani puțini

Să-ți faci reclamă costă, mai ales dacă aceasta este plasată pe un panou stradal din New York, cum a apărut Simona Halep cu câteva zile în urmă. Pentru multe businessuri, din cauza resurselor limitate, acest lucru rămâne doar la stadiul de dorință, înfăptuibilă odată ce profitul va crește considerabil. Conștienți de acest lucru, un grup de români au găsit o soluție sclipitoare pentru a-ți face reclamă pe orice panou stadal din lume, la costuri chiar accesibile. Soluția a fost denumită TPS Engage, iar în prezent valorează peste 12 milioane de euro. Este prezentă în peste 35 de țări din întreaga lume și a făcut valuri în SUA, în toată povestea cu GameStop.

Ce ne dorim să facem prin marketplace-ul TPS Engage este să democratizăm accesul oricărui tip de business, mic sau mare, la canalul out-of-home digital, fie că vorbim despre ecrane outdoor sau indoor.

Una dintre noutăţile pe care le aduce platforma noastră este că le oferim posibilitatea publicitarilor să cumpere acest spaţiu media standardizat la nivel de oră pe oricare dintre ecranele care sunt conectate în platforma noastră în momentul respectiv.

În cadrul unei ore, fiecare îşi poate alege un număr fix de spoturi care să ruleze în acea periodă şi practic modelul contribuie la eliminarea bufetelor minime care erau cerute în trecut de oricare reţea pentru a facilita accesul publicitarilor în acest spaţiu de comunicare“, a explicat Sergiu Gruiţă, director comercial TPS Engage, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, potrivit businessmagazin.ro.

După cum aminteam și mai sus, pentru a-și afișa reclama pe un ecran din Times Square, New York, într-o campanie de digital out-of-home,  un brand avea nevoie de sume serioase, de câteva mii sau chiar zeci de mii de dolari. Acum, însă, brandul își poate cumpăra, prin intermediul TPS Engage, expunere la nivel de oră la preţuri de 280 de dolari pentru spaţiu pe unul dintre cele mai mari ecrane din New York.

Acesta este un buget pe care şi-l poate permite orice tip de advertiser şi de aici vine şi noutatea – democratizarea acestui serviciu către orice business care acum îşi face reclamă online pe Facebook sau Google şi care era limitat din punctul de vedere al bugetelor să intre în acest spaţiu de comunicare“, a completat Gruiţă.

Citește și: Oana Roman, subiectul unui scandal uriaş. La ce ar fi făcut reclamă vedeta: „E halucinant“

Despre soluția ingenioasă găsită de un grup de români

Startup-ul  TPS Engage și-a început povestea în anul 2012, însă a fost nevoie de încă 5-6 ani pentru a trece de la stadiul de idee la o soluţie comercială lansată oficial pe piaţă. Demararea proiectului a impus o investiție inițială de circa 200.000 dolari – fonduri proprii ale fondatorilor.

Cât costă să ai o reclamă pe panourile stradale din New York
Cât costă să ai o reclamă pe panourile stradale din New York

Proiectul a început ca şi idee prin 2012 şi a plecat de la o necesitate – aveam nevoie să promovăm o companie şi era extrem de dificil să ajungem pe panouri publicitare stradale.

Ne-am uitat un pic mai mult la piaţă şi am zis să încercăm să democratizăm cumva accesul la panourile acestea pentru că este una dintre ultimele industrii de publicitate în care contează cât de mare eşti şi cât de mulţi bani ai ca să poţi să ajungi acolo“, a povestit Bogdan Savonea, cofondator şi CEO TPS Engage, potrivit sursei citate.

TPS Engage a lansat prima  iteraţie a softului în anul 2017, după o perioadă de proiecte pilot şi teste, iar un an mai târziu, platforma a fost lansată commercial. În 2018, startup-ul a reușit să atragă o finanţare pre-seed de la Techstars în valoare de 120.000 dolari.

Platforma este pe piaţă la nivel comercial de circa trei ani – timp de un an înainte a fost o versiune în care aveau acces doar anumiţi clienţi, nu era publică. Industria de publicitate stradală încă este o industrie depăşită la nivel tehnologic la nivel global, nu doar în România. Noi stăm totuşi destul de bine.

Pentru a dezvolta o platformă deschisă pentru toată lumea, care să poată fi folosită de oricine şi de oriunde de pe planetă, este nevoie de mai multă muncă decât pentru a face o platformă de cumpărat reclamă online“, a mai precizat el.