Toți producătorii auto analizează constant autoturismele pe care le produc pentru a identifica din timp posibile probleme.
Acest proces este unul normal și pentru remedierea problemelor găsite la mașinile rechemate la service nu se percep bani în plus.
Pe site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sunt listate la acest moment mai multe rechemări în service anunțate de Toyota, Renault, Peugeot, Seat și Audi.
Proprietarii acestor mașini se pot prezenta la service-urile autorizate și eventualele probleme descoperite la autoturisme vor fi remediate gratuit.
Toyota a anunțat că 2.999 de unități Yaris, Yaris GR și C-HR sunt rechemate la service pentru verificarea și inițializarea senzorului de unde milimetrice.
În notificarea trimisă către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) producătorul nipon susține că nu toate mașinile vândute în România sunt afectate și nu au fost înregistrate accidente.
„Vehiculele în cauză sunt echipate cu un senzor de unde milimetrice (senzor radar) și o cameră pentru a detecta obiecte, cum ar fi un alt vehicul, în fața vehiculului subiect. Acești senzori sustin anumite funcții de asistență pentru șofer, inclusiv sistemul de pre-coliziune (PCS). În anumite circumstanțe, este posibil ca inițializarea senzorului radar să nu fi fost finalizată corect la uzina de asamblare a vehiculului. Dacă se întâmplă acest lucru, senzorul radar nu va fi activat. În această condiție, PCS nu ar putea detecta un vehicul în fața vehiculului în cauză și nu ar furniza avertismente sau asistență la frânare așa cum a fost proiectat care in mod normal ar duce la activarea PCS. În plus, vehiculul nu ar afișa șoferului un mesaj sau un indicator că PCS nu este funcțional. Un PCS inoperant, fără un indicator de defecțiune PCS pentru șofer, poate crește riscul de accident în anumite situații de conducere” se arată în notificarea trimisă de Toyota către autorități.
Renault a identificat un risc de de pierdere a asistării direcției, însoțit de aprinderea pe tabloul de bord a martorului luminos de direcție asistată.
Sunt afectate 556 de unități Renault Arkana și producătorul francez precizează că aceste mașini trebuie să ajungă la service pentru verificarea și recalibrarea calculatorului de direcție asistat.
Producătorul german a constatat o serie de deficiențe după o altă acțiune de rechemare și analizează posibilitatea de producere a unei dereglări a sistemului de rulare de pe punte spate pentru mai multe modele.
Cele 114 mașini rechemate la service de Audi în România sunt din gamele A4 ( model 8W), A5 (model F5), A6 ( model 4A), A7 ( model 4K), Q5 ( model FY), Q7 ( model 4MG), Q8 ( model 4MN), A8 ( model 4N) și e-Tron ( model GE).
Producătorul spaniol a identificat o problemă legată de airbag-urile produse de Takata: în cazul unui accident există riscul să se spargă carcasa generatorului de gaz al airbag-ului de pe partea șoferului.
Sunt așteptate la service 17 unități din gama Seat Alhambra (7N).
În notificarea trimisă către ANPC importatorul Peugeot din România anunță o rechemare la service pentru 14 modele 208 ( P21) și 2008 (P24) pentru o posibilă actualizare de soft.
„Pe vehiculele vizate, producatorul ne solicita sa descarcam cea mai recenta configuratie software, sa verificam si sa inlocuim anumite echipamente electrice daca este necesar. Aceasta operatiune va preveni potentialele blocaje ale vehiculului, cu incapacitatea de a porni sau de a muta vehiculul timp de 10 minute” se arată în documentul trimis de Trust Motors către ANPC.