BMW i7 a ajuns la testele de sunet. Se fac reglajele finale pentru zgomotul motorului și confortul aeroacustic

Bogdan Bârliga 23.02.2022, 14:09
BMW i7 a ajuns la testele de sunet. Se fac reglajele finale pentru zgomotul motorului și confortul aeroacustic

Procesul de dezvoltare pentru BMW i7 a ajuns la faza testelor acustice, iar nava amiral a producătorului bavarez va integra un sunet al motorului dezvoltat alături de compozitorul Hans Zimmer.

Testele se desfășoară în prezent la Centrul de Cercetare şi Inovaţie (FIZ) din München unde va fi stabilită toată gama de emisii acustice ale automobilului.

BMW lconicSounds Electric

Nivelul de confort din interiorul sedanului electric de lux este determinat în mare măsură de gradul în care zgomotele deranjante pot fi ţinute departe de pasageri.

Pentru că există o varietate de surse potenţiale de zgomot care trebuie luate în considerare în acest caz  prototipurile de preserie ale BMW i7 sunt supuse unui program amplu ca parte a testării lor acustice.

BMW i7 a ajuns la testele de sunet. Se fac reglajele finale pentru zgomotul motorului și confortul aeroacustic

Zgomotul motorului şi de rulare sunt analizate în detaliu, precum şi confortul aeroacustic şi al vibraţiilor pentru a determina pe deplin proprietăţile acustice ale noilor sedanuri de lux.

Aceasta include, de asemenea, alinierea precisă a protecţiei acustice a pietonilor şi a sunetului de motor emis în interiorul BMW i7 – acesta din urmă fiind dezvoltat ca parte a BMW lconicSounds Electric, o colaborare între BMW Group şi Hans Zimmer, compozitor de coloane sonore la Hollywood.

Cum se fac testele acustice pentru BMW i7

Standurile de testare acustică de la noul centru de dezvoltare şi cercetare FIZ North din Centrului de Cercetare şi Inovaţie al BMW Group (FIZ) sunt special concepute pentru a îndeplini cerinţele de mobilitate electrică şi pentru a permite simularea realistă a tuturor situaţiilor de condus.

BMW i7 a ajuns la testele de sunet. Se fac reglajele finale pentru zgomotul motorului și confortul aeroacustic

Orice zgomot neplăcut înregistrat de inginerii de dezvoltare în timpul drive testelor pe şosea poate fi recreat şi eliminat selectiv.

Dinamometrele cu role, cu acoperiri de suprafaţă interschimbabile, permit măsurarea şi validarea acusticii condusului şi a zgomotului anvelopei pe toate suprafeţele de drum care sunt relevante pentru traficul de zi cu zi, oriunde în lume.

BMW i7 a ajuns la testele de sunet. Se fac reglajele finale pentru zgomotul motorului și confortul aeroacustic

Sunet la alegere

O mare importanţă a fost acordată furnizării de putere fără zgomot a motorului electric. Factorii care contribuie aici includ optimizarea acustică a unităţilor de propulsie electrice, un concept de montare specific modelului şi o încapsulare a zgomotului nou dezvoltată pentru motoarele electrice.

Aceste detalii permit ca BMW i7 să realizeze o decuplare acustică eficientă pe o gamă largă de frecvenţe, asigurând astfel un confort acustic maxim în interior în toate situaţiile de condus.

Șoferul va putea să aleagă între liniştea caracteristică a motorului sau acustica BMW IconicSounds Electric dezvoltată în colaborare cu Hans Zimmer.

Au început testele cu viitorul BMW i7 în condiţii extreme. Sedanul electric de lux va fi prezentat anul viitor

Rigiditatea crescută a caroseriei în partea din faţă şi anvelopele cu un absorbant de spumă în interior pentru izolarea fonică integrată contribuie, de asemenea, la creşterea confortului acustic.

Banc de testare climatic

Pentru a putea testa eficacitatea tuturor măsurilor şi în condiţii climatice extreme, inginerii de dezvoltare de la FIZ North folosesc un banc de testare climatic şi acustic special conceput în acest scop.

Toate condiţiile relevante la nivel global pot fi simulate şi o mare varietate de surse de zgomot pot fi analizate şi optimizate, cum ar fi acustica sistemului de aer condiţionat şi ventilaţie în întregul automobil – în special la temperaturi foarte scăzute sau foarte ridicate.

La fel ca acustica de rulare a motorului şi a anvelopelor, zgomotul ambiental poate fi redus selectiv. În acest scop, aeroacustica BMW i7 este perfecţionată în tunelul aerodinamic acustic. Suprafeţele caroseriei, mânerele integrate ale uşilor, oglinzile exterioare optimizate aerodinamic şi o caroserie aproape complet închisă contribuie la rezistenţa aerodinamică scăzută a viitorului sedan de lux, dar şi la crearea unei acustici excelente.

Noul BMW i7 va fi prezentat oficial pe parcursul acestui an.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...