Black Friday 2022 – cum se pregătesc românii pentru cele mai bune oferte din an

Gabriel Peneș 09.11.2022, 09:32
Black Friday 2022 – cum se pregătesc românii pentru cele mai bune oferte din an

Black Friday 2022 – cum se pregătesc românii pentru cele mai bune oferte din an. Ziua cea mai importantă de reduceri pentru comerțul online se apropie, fiind programată în 11 noiembrie, pentru țara noastră. În ciuda inflației și a situației economice generale, retailerii se așteaptă la vânzări record, ce le vor depăși pe cele înregistrate anul trecut.

Black Friday 2022 – cum se pregătesc românii pentru cele mai bune oferte din an

Black Friday 2022 va avea startul în dimineața zilei de 11 noiembrie, în țara noastră. Data aleasă este cu două săptămâni înainte de ziua în care se sărbătorește în mod tradițional Black Friday în lume.

Potrivit tradiției, în Statele Unite, Black Friday are loc în ultima vineri din luna noiembrie, a doua zi după Ziua Recunoștinței. Astfel, în SUA, Black Friday 2022 va fi pe 25 noiembrie. Ea marchează și începutul sezonului cumpărăturilor cu ocazia Sărbătorilor de Crăciun.

Potrivit estimărilor companiei de consultanță Frames, după un an 2021 în care Black Friday a generat încasări de aproximativ 350 milioane de euro (la nivelul întregii luni noiembrie / online & offline), în acest an se estimează o depăşire a bornei de 400 milioane de euro.

Valoarea medie a coșului de cumpărături va crește de la 450 de lei la 500 de lei. ”Black Friday 2022 vine cu prețuri mai mari față de anul trecut însă și cu promoții mai bune. Sunt multe companiile care mizează puternic pe această sărbătoare a consumului, cu gândul că de Crăciun și Anul Nou vânzările vor fi în scădere, pe fondul impactului facturilor la energie’’, a afirmat Adrian Negrescu, managerul Frames, conform Adevărul.

Ce produse vor fi la mare căutare

,,Îi putem spune Black Friday-ul frustrărilor financiare, o ultimă noapte de bal înainte de coșmarul financiar din 2023, an în care problemele economice se vor accentua pe fondul posibilei intrări în recesiune. Oamenii se gândesc, astfel, să își asigure de pe acum ce mai au nevoie în casă, haine, încălțăminte, electrocasnice etc. Altfel spus, să cheltuie cât mai pot, până să fie loviți de problemele cu facturile de iarnă. E un paradox, pentru că, în mod normal, ar trebui să se gândească să economisească pentru vremurile care vor urma”, a mai adăugat Negrescu.

O platformă de comerț online pune la bătaie peste 2 milioane de produse. Reprezentanții site-ului spun că observă un apetit crescut pentru promoții în acest an.

„Am observat că clienții sunt mai atrași de reduceri. Anul trecut aveam două campanii promoționale pe lună, anul acesta avem patru și clienții vin într-un număr mai mare la noi”, a declarat Tudor Manea, CEO al unei platforme de comerț online.

8 din 10 persoane au afirmat că vor să cumpere produse de Black Friday și se așteaptă majoritatea la reduceri de până la 30 la sută. Pe de altă parte, 7 din 10 cumpărători și-au făcut planul de a cumpăra de pe internet.

O altă platformă de comerț online, la care campania a început, a mai observat o tendință. „De câteva săptămâni am observat o creștere în completarea în zona de „favorit” în site-ul nostru. Clienții își adaugă acolo produse și le salvează, să fie pregătiți să le procure imediat ce începe campania”, a spus Veronica Zubcu, marketing director al unei alte pletforme de comerț online.

Conform unui studiu Kantar, în topul produselor vânate de Black Friday sunt electrocasnicele mici (39,1%), televizoarele (22,6%) și telefoanele mobile (22,4%).

 

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....