Black Friday 2021. Cum a păcălit eMag românii în ziua „celor mai mari reduceri”

Nicu Stan 16.11.2021, 16:10
Black Friday 2021. Cum a păcălit eMag românii în ziua „celor mai mari reduceri”

Black Friday 2021. S-a aflat cum a păcălit eMag românii în ziua celor mai mari reduceri. În acest an, ANPC a avut un comandament special, astfel că cel mai mare comerciant online din România a primit una dintre cele mai mari amenzi.

Black Friday 2021. Cum au fost păcăliți românii de eMag în ziua celor mai mari reduceri

Reducerile de Black Friday 2021 au fost planificate și executate după legea junglei, clienții fiind singurii care au avut de suferit.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și-a luat foarte în serios activitatea din ultimele săptămâni, analizând și penalizând ofertele de Black Friday 2021.

eMag a pacalit romanii de Black Friday
eMag a pacalit romanii de Black Friday

Ce companii au mai fost amendate

După Altex, Flanco sau Kaufland, una dintre cele mai mari amenzi date de ANPC a fost dată către eMag, cel mai mare comerciant online din țara noastră.

La fel ca și în cazul celorlalte companii, motivul amenzii a avut legătură cu respectarea prevederilor legale aferente comerțului online, în materie de reduceri sau promoții.

ANPC, comunicat despre penalizare

Astfel, în comunicatul ANPC despre penalizare, neregulile în cazul eMag au fost cât se poate de clare. Comisarii ANPC au ajuns la concluzia că, pe pagina de prezentarea a produselor, lângă prețul de referință (“prețul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin poziționarea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Prețul tăiat este cel mai mic preț la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“.

Cum ar fi trebuit să procedeze eMag de Black Friday 2021

Problema este că legal, ar mai fi trebuit menționate detalii în plus pentru a lămuri cumpărătorul. Din nefericire, era absent orice alt detaliu care să prezinte durata promoției, respectiv a reducerii, precum și data de început a acesteia.

”Din analiza documentației prezentate de operatorul economic privind evoluția prețurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informației privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie și dificultate în verificarea celui mai mic preț la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii”, au menționat comisarii ANPC.

Ce amendă a primit eMag

”Operatorul economic a fost sancționat  cu amendă contravențională în valoare de 50 000 lei. De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.”, au concluzionat oficialii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Ce anunță eMag

”Aspectele sesizate de ANPC privind afișarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienții nu au fost afectați. Am pus la dispoziția autorităților în mod transparent informațiile necesare privind organizarea campaniilor promoționale la eMAG.

De asemenea, ANPC a verificat zeci de prețuri din cadrul campaniei Black Friday dar și din alte promoții și nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile.

Ce a făcut eMag pentru transparență

În plus, ca o dovadă suplimentară de transparență, am construit un ghid de marcaje și caracteristici ale produselor, care este public și poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informații, sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https://www.emag.ro/info/ghid-de-marcaje-produse-si-preturi”, precizează reprezentanții eMAG.

 

Urmăriți Impact.ro și pe