Avertismentul NASA. Un asteroid cât un zgârie-nori va trece pe lângă Pământ. Ce consecințe vor fi

Stan Filon, Mirabela Năstase 31.05.2021, 13:36

Administrația Națională de Aeronautică Spațială din SUA (NASA) a venit cu un avertisment de ultimă oră pentru toată omenirea! Un asteroid de dimensiunile unei clădiri zgârie nori urmează să treacă pe lângă Pământ, chiar de Ziua Copilului!

Un asteroid cât un zgârie-nori va trece pe lângă Pământ, de Ziua Copilului

Specialiștii Administrației Naționale de Aeronautică Spațială au făcut toate calculele și au ajuns la o concluzie care ar trebui să dea fiori reci tuturor oamenilor de pe Pământ. Chiar dacă distanța pare a fi una destul de mare, specialiștii NASA spun că aceasta este una ”periculoasă”.

Dar la ce distanță trece asteroidul cu lungimea de nu mai puțin de 186 de metri? Ei bine, asteroidul botezat KT1 va ajunge la cel mai apropiat punct de Pământ chiar de Ziua Copilului, pe data de 1 iunie, și se va afla la 7,3 milioane de kilometri de Terra. Distanța este una considerată periculoasă de specialitii NASA.

Un asteroid cat un zgarie-nori va trece pe langa Pamant

Asteroidul este unul periculos

NASA consideră periculos orice asteroid mare mare de 150 de metri, care trece la mai muțin de 7,5 milioane de kilometri de Pământ. KT1 nu este singurul asteroid pe care savanții de la NASA îi urmăresc. Administrația a făcut publică chiar și o listă cu asteroizii care urmează să treacă pe lângă Terra zilele acestea. În afară de KT1, niciunul nu reprezintă un pericol, deoarece au dimensiuni reduse și trec și la distanțe considerabil de mari.

• 31 mai: asteroidul KN2 (are dimensiunea de 6 metri, cât un autobuz) trece la 144.519 km de Terra;
  • 31 mai: asteroidul KS (18 metri, cât o casă) trece la 5.954.573 km de Terra;
  • 1 iunie: asteroidul LB (21 de metri, de mărimea unui avion) trece la 1.116.885 km de Pământ.

Anul trecut a fost observat asteroidul care a trecut la cea mai mică distanță de Pământ, de când se fac măsurători. Denumit 2020 QG, acesta nu a reprezentat un pericol, deoarece avea o lungime de până la șase metri, iar NASA susține că  acesta nu ar fi putut provoca daune prea mari, deoarece s-ar fi dezintegrat în astmosfra terestră.

Cel mai apropiat asteroid

2020 QG a trecut la 2.950 de milometri de Terra și dacă ar fi aterizat pe Pământ ar fi provocat doar o bilă de foc pe cer, care ar fi putut fi văzută cu ochiul liber de foarte mulți oameni. Oamenii de știință au folosit această ocazie pentru a face studii.

„Este cu adevărat interesant de văzut un asteroid mic care se apropie atât de mult, pentru ca se poate observa cum gravitaţia Pământului îi curbează traiectoria”, a declarat atunci Paul Chodas, directorul Centrului pentru studierea obiectelor din apropierea Pământului, din cadrul NASA. Conform calculelor JPL, asteroidul a făcut un viraj de 45 de grade din cauza Pământului.