Vremea caniculară din următoarea perioadă poate fi dăunătoare și autovehiculelor. Temperaturile extreme pot afecta mașinile, provocând defecțiuni mai mult sau mai puțin grave ale unor componente din ansamblul acestora.
Foarte mulți șoferi își lasă mașinile parcate direct în soare, fapt ce ar putea duce la unele probleme. La o expunere constantă la temperaturi de 32-35 de grade, anumite componente ale autovehiculelor pot avea de suferit în timp.
Iată o listă cu problemele ce ar putea apărea dacă îți lași mașina mult timp în soare:
Contrar convingerii pe care majoritatea șoferilor o au, cum că bateria este afectată în special iarna, trebuie reținut faptul că și temperaturile ridicate o pot strica. În acest sens, dacă este foarte cald, lichidul bateriei s poate evapora, fapt ce duce la coroziunea conexiunilor.
Componentele din cauciuc sunt mai sensibile la deteriorarea cauzată de căldura extremă. Cel mai indicat ar fi să controlezi dacă furtunurile sau celelalte componente din cauciuc nu prezintă fisuri. De asemenea, afectate de temperaturile mari sunt și chederele de la gemuri, care se pot crăpa în timp.
Poate cea mai expusă componentă a mașinii la căldură este bordul acesteia. Temperaturile din interiorul unei mașini parcate mai mult timp în soare, pot ajunge și la 70-80 de grade. În aceste condiții, bordul mașinii poate deveni un adevărat aragaz, iar părțile din cauciu sau plastic se pot crăpa. Pentru a evita neplăcerile, parchează automobilul la umbră, sau dacă nu este posibil, folosește un parasolar.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Nu de puține ori a trebuit să așteptăm minute bune până să plecăm cu mașina lăsată în soare, pentru că nu ne puteam atinge de volan. Și el, ca și tapiseria din piele a mașinii au foarte mult de suferit din cauza temperaturilor ridicate. Primele semne ale deteriorării vlanului din cauza acestui factor sunt micile fisuri care apar pe el.
Pentru ca o mașină să funcționeze are nevoie de mai multe tipuri de lichide: ulei, lichid de răcire, lichid de frână, ș.a. Pentru funcționarea ei optimă trebuie să verifici dacă nivelul acestora este în limitele normale. În caz contrar pot apărea probleme serioase.
Deși legea prevede schimbarea cauciucuruilor doar la trecerea din sezonul cald la cel rece, viceversa este și ea valabilă însă nu obligatorie. Mulți șoferi cumpără un singur set de cauciucuri, de iarnă, pe care le folosesc și în timpul verii. Acest lucru poate fi periculos, în primul rând pentru că un set de cauciucuri de iarnă folosit pe un asfalt încins crește considerabil distanța de frânare.
Firele electrice sunt vulnerabile la căldură, iar dacă maşina este expusă constant la soare, vom constata cu surprindere că unele dintre acestea vor ceda în timp. Putem avea surpriza ca luminile de bord, sistemul electric de la geamuri sau aerul condiţionat să nu mai funcţioneze.
Concluzia finală este destul de simplă şi poate chiar banală. Evită parcarea mașinii în soare, găsește un loc cu umbră, sau dacă nu este posibil, aplică un parasolar pentru componentele de bord, ori o prelată auto de calitate.