ANAF a anunțat schimbări pentru contribuabili de la 1 martie. Documentele, trimise doar prin Spațiul Privat Virtual

Ana Anitoiu 10.02.2022, 10:21
ANAF a anunțat schimbări pentru contribuabili de la 1 martie. Documentele, trimise doar prin Spațiul Privat Virtual

ANAF a anunțat schimbări pentru o categorie de contribuabili de la 1 martie. Aceștia vor putea trimite cereri, declarații sau orice alte documente către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală doar prin Spațiul Privat Virtual. Ca să înceapă să folosească serviciul electronic, persoanele fizice și juridice trebuie să solicite să fie înregistrate.

Pentru ce categorie de contribuabili se va aplica schimbarea

Potrivit anunțului făcut de ANAF, schimbarea îi vizează începând de la 1 martie pe acei contribuabili care desfăşoară activităţi economice într-o formă autorizată. Obligația de a trimite documentele către organele fiscale exclusiv prin Spațiul Privat Virtual (SPV), se aplică persoanelor juridice, asocierilor şi altor entităţi fără personalitate juridică.

De asemenea, această nouă obligație se aplică persoanelor fizice care au o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, precum și întreprinderilor individuale şi întreprinderilor familiale.

ANAF a anuntat schimbari pentru contribuabili de la 1 martie
ANAF a explicat ce se va intampla daca nu va fi respectata obligatia

Ce se va întâmpla în cazul în care contribuabilii nu-și vor respecta obligația

Totodată, ANAF a explicat că în cazul în care acești contribuabili nu-și vor respecta obligația și vor depune fizic cererile sau orice alte documente la organul fiscal central, acestea nu vor fi luate în considerare.

Ulterior, instituţia fiscală îi va notifica pe acei contribuabilii sau plătitori cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă.

Când și cum trebuie să se înregistreze contribuabilii în Spațiul Privat Virtual

ANAF le-a recomandat contribuabililor vizați de schimbare să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual înainte de data de 1 martie, astfel încât să evite eventualele consecințe ce pot apărea atunci când un document nu ajunge să fie depus în termenul stabilit. Printre consecințe se pot număra pierderea unei facilități fiscale sau aplicarea unor amenzi.

Contribuabilii se pot înscrie în Spațiul Privat Virtual în două moduri: pe baza certificatelor digitale calificate, în cazul persoanelor fizice sau juridice care au aceste documente, respectiv pe bază de nume de utilizator și parolă, în cazul persoanelor fizice care nu au un astfel de certificat.

Spaţiul Privat Virtual este un serviciu gratuit și este disponibil non-stop. Prin intermediul lui, contribuabilii pot, printre altele, să depună cereri sau declaraţii, să solicite documente, să-și verifice situaţia fiscală proprie.

Potrivit ANAF, transmiterea documentelor contribuabililor prin Spațiul Privat Virtual are ca rezultat economisirea resurselor acestora, precum şi cele ale administraţiei fiscale.

Regula referitoare la transmiterea documentelor prin Spațiul Privat Virtual de la 1 martie a fost introdusă prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală şi reglementarea unor măsuri fiscale.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ana Anitoiu
Cine sunt? Un om, înainte de orice altceva. Mi-am descoperit înclinația către scris pe vremea când n-aveam buletin. Mă fascina Eminescu și câștigam un concurs de poezii. La liceu, am lăsat...