Amenda surprinzătoare primită de Kaufland îți schimbă opinia despre gigant. Cea mai mare rețea de hipermarketuri din România a încasat o amendă pentru o abatere la care, probabil, nu te așteptai. Deși cuantumul acesteia este minor față de amploarea afacerii derulată de gigantul german, problema te va pune pe gânduri și te va face mai atent de-acum înainte atunci când vei intra în magazin.
Retailerul german Kaufland, cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, a primit a patra amendă de la începutul acestui an cu argumentul de încălcare a dispozițiilor Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR).
Deși cuantumul amenzii este nesemnificativ, surprinde motivul aplicării acesteia, motiv care te va face să fii mai atent la intrarea în cunoscutele magazine.
Astfel, potrivit datelor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), sancțiunea a fost aplicată pentru că, în urma unei investigații, instituția a constatat că un manager de magazin ar fi permis accesul unui angajat în camera de monitorizare, care a captat, cu telefonul personal mobil, imagini ale înregistrărilor video ce rulau și le-a transmis prin WhatsApp unui terț, scrie profit.ro.
Ulterior, imaginile au fost transmise prin postarea acestora de o publicație online. Ca urmare, au fost dezvăluite imaginea și numărul de înmatriculare al mașinii, fiind afectate de acest incident două persoane vizate.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat retailerului o amendă în valoare de 14.779,80 de lei (echivalentul a 3.000 euro), se arată într-un anunț al instituției.
Totul a început atunci când Kaufland România SCS a fost sesizat de o persoană asupra faptului că o înregistrare video ce conținea imagini cu persoana sa, luată din parcarea unuia dintre magazinele deținute de acest lanț comercial, a apărut pe pagina web a unui ziar local.
În cadrul investigației efectuate, a rezultat că managerul de magazin a permis accesul unui angajat în camera de monitorizare, care a captat, cu telefonul personal mobil, imagini ale înregistrărilor video ce rulau și le-a transmis prin WhatsApp unui terț. Ulterior, imaginile au fost transmise prin postarea acestora de o publicație online. Ca urmare, au fost dezvăluite imaginea și numărul de înmatriculare al mașinii, fiind afectate de acest incident două persoane vizate.
„S-a constatat că operatorul nu a luat măsuri pentru a se asigura că orice persoană fizică care acționează sub autoritatea sa și care are acces la date cu caracter personal nu le prelucrează decât la cererea sa și nu a luat măsuri adecvate pentru a proteja în mod continuu datele.
De asemenea, nu a implementat măsuri tehnice și organizatorice adecvate în vederea asigurării unui nivel de confidențialitate și de securitate corespunzător riscului prelucrării generat în special, în mod accidental sau ilegal, de distrugerea, pierderea, modificarea, divulgarea neautorizată sau accesul neautorizat la datele cu caracter personal transmise, stocate sau prelucrate într-un alt mod”, se mai scrie în anunțul ANSPDCP.
Kaufland România deține poziția a doua în ierarhia retailerilor, după Lidl. Afacerile companiei au atins în 2021 nivelul de 13,9 miliarde lei.