Alimentul la care românii încep să renunțe. E un efect nebănuit al pandemiei. Despre ce aliment este vorba, citiți în articolul de mai jos.
Există un aliment la care românii încep să renunțe, acesta fiind un efect nebănuit al pandemiei de coronavirus.
Alimentul pe care românii se pare că au început să îl ocolească este carnea. 95% din consumatorii de la oraș consumă carne cel puțin o dată pe săptămâna si doar 1% spun că nu consuma niciodată carne, iar 39% dintre ei declară că au redus consumul în ultimele 12 luni, an ocupat în totalitatea de pandemia de coronavirs, informează un studiu Nielsen.
Pandemia de coronavirus a adus numeroase schimbări, printre care și o migrație a obiceiurilor de consum. Astfel, în vara anului 2020, 77% dintre românii din mediul urban spuneau într-un alt studiu că intenționează să gătească mai mult, că formă de adaptare la situația economică vulnerabilizata de epidemie.
Atunci era evidențiat un apetit ridicat către produse din România (79%), în special la mâncare.
La studiul NielsenIQ “Consumatorul român de carne și mezeluri” au răspuns 1000 de români de la oraș, cu vârste cuprinse între 18-59 de ani.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Astfel, 92% dintre românii care mănâncă carne spun că mănâncă de două ori pe săptămână, cel puțin, acest aliment. Pe de altă parte, mulți dintre aceștia, în jur de 39% au spus că au redus consumul de carne în această perioadă.
“Dacă ne uităm în meniul consumat în ultimele 4 săptămâni, descoperim că tinerii de până în 24 de ani consumă în măsură mai mare decât celelalte categorii de vârstă mezeluri vegetale sau înlocuitori de carne – și asta nu ca opțiune pentru a posti.
Este posibil că acest lucru să ne semnalizeze un trend pe care producătorii de carne l-ar putea capitaliza pentru a nu pierde legătura, pe termen mediu și lung, cu acești potențiali consumatori”, declară Vasi Dragomir, Consumer & Shopper Insights Leader, NielsenIQ România.
În contextul apropierii Postului Paștelui, studiul mai relevă că 36% dintre respondenți susțin că țin post din când în când, iar 61% dintre aceștia au în vedere produse din carne vegetală pentru atunci când o fac.
De asemenea, 9 din 10 români cumpără carne cel puțin o dată pe săptămâna. Tinerii cumpără carne cu o frecvența mai mare în comparsație cu cei mai în vârstă.
Astfel, la cea mai recentă achiziție, 87 % dintre consumatorii de carne declară că au cumpărat carne normală, în timp ce 36% au cumpărat mezeluri.
Diferența dintre cele două categorii de carne este luată în considerare de cei în vârstă de 45-59 de ani. Nu în ultimul rând, 91% dintre aceștia au optat pentru carne la ultima cumpărătură, neprocesată, pe când 33% au optat pentru mezeluri.