Există companii în țara noastră care demonstrează că performanțele excepționale sunt posibile și că se pot construi afaceri prospere care să se remarce la nivel național. Iar una dintre acestea merge strună în România, iar vânzările au crescut spectaculos. Despre ce afacere este vorba.
Anul trecut, piața mondială a sportului a fost foarte dinamică, astfel încât oamenii au început să caute noi moduri de a face mișcare, ceea ce a dus la o creștere a vânzărilor pentru un retailer francez de sport, aflat în România din 2009. Astfel, vânzările au crescut cu 11,3% față de 2021.
Este vorba despre retailerul francez de articole sportive Decathlon, care a înregistrat anul trecut, în România, un business de 1,29 miliarde de lei, cu 11,3% mai mult față de 2021, iar profitul net a urcat 8,1%, la 60,1 milioane de lei. În schimb, datoriile au sporit cu 44,9%, la 263,34 milioane de lei, în timp ce sumele de recuperat au scăzut cu 13,6%, la 63,3 milioane de lei, în timp ce numărul mediu de angajați a înregistrat un recul de 11%, de la 1.507 la 1.341 persoane, notează profit.ro.
Decathlon este cel mai important retailer european de articole sportive și deține 29 de magazine la nivel național, la care se adaugă și platforma online. În jur de 94% din producția din țara noastră este destinată, în principal, pentru celelalte țări din Europa și colaborează în prezent cu 15 furnizori locali.
Decathlon fabrică în România produse cu eticheta proprie în mai multe orașe din țară, cele mai importante ca volume aflându-se în Timișoara și București. Pe plan local sunt produse echipamente sportive marcă proprie pentru drumeții montane și trekking, precum încălțăminte, dar și articole textile pentru ciclism și biciclete pentru adulți și copii, care se asamblează doar la Timișoara.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Retailerul francez este activ în 70 de țări și are 105.000 de angajați. Retaiilerul sportiv operează propriile magazine în 60 de țări, dar, în plus, există trei țări de producție și șapte țări de franciză.