A doua centură a Bucureștiului. Cum ar trebui să arate și în ce stadiu este Autostrada A0

Emanuela Pană 03.10.2020, 18:27

De mai bine de 30 de ani, Capitala „se chinuie“ să termine lucrările la Centura ocolitoare a orașului, iar cum nu reușește, s-a gândit că ar fi bine venită una nouă. În acest sens, reprezentanții Ministerului Transporturilor au demarat lucrările de construcție pentru Autostrada A0. Mai multe detalii, în continuare.

A0, a doua centură a Bucureștiului

Capitala va avea o nouă centură – un inel de autostrada A0, de circa 100 de kilometri, care să ocolească orașul pe un traseu mai amplu față de cea existentă.

În acest sens, în vara anului 2019, Compania de Autostrăzi (CNAIR) a scos la licitație trei din cele patru loturi ale Autostrăzii de Centură (A0) Nord a Capitalei, o autostradă nouă care va avea câte două benzi pe sens.

Pentru partea de sud, care va avea 52 de kilometri, au fost semnate contracte încă de anul trecut, iar primele lucrări de construcție au fost demarate în luna august a anului în curs.

„A fost dat ordinul de începere a lucrărilor de construcţie a lotului 2 din Autostrada de Centură Bucureşti Sud. Marţi, 18.08.2020, au fost demarate lucrările de construcţie aferente lotului 2 al Centurii Bucureşti Sud, km. 69+000 – km 85+300“, se arăta într-un comunicat al CNAIR.

Tot atunci, ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, anunța începerea efectivă a lucrărilor pe acest tronson adjudecat de turcii de la Alsim Alarko.

„Astăzi încep efectiv lucrările la primul tronson prin înmânarea ordinului de începere pentru tronsonul 1 din Lotul 2 al Autostrăzii de Sud a Bucureştiului“, spunea Bode.

În ce stadiu este Autostrada A0

Ministrul Transporturilor a vorbit, totodată, și despre stadiul în care se află celelalte loturi ale Centurii de Sud a Capitalei.

Autostrada de Centura (A0) a Capitalei
Noua Autostradă de Centură (A0) a Capitalei

„Pe scurt, autostrada de sud, Centura de Sud a Municipiului Bucureşti, cu cele 3 loturi, 52 de kilometri, telegrafic se prezintă în felul următor: Lotul 1 – 16,9 kilometri, suntem în termenii contractuali pentru realizarea proiectului tehnic, până la sfârşitul lunii septembrie vom primi proiectul tehnic, estimăm că vom da ordinul de începere pentru cei 16,9 kilometri pe data de 5 octombrie, în orice caz în prima parte a lunii octombrie. Lotul 2, cu cei 16,3 kilometri unde suntem astăzi: proiectul tehnic este finalizat pentru întreg tronsonul, avem hotărârea de Guvern privind exproprierile emisă pe 14 august. (…) Lotul 3, cu cei 17,9 kilometri: aici, cum spuneam, din păcate termenul de depunere a proiectului tehnic a expirat, motiv pentru care antreprenorul a fost deja penalizat, sper să-şi revină şi să reintre în ritmul normal pe care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere îl impune“, declara oficialul.

Pentru partea de nord, Compania de Drumuri a scos la licitație trei din cele patru tronsoane, iar pentru lotul 2 (care va fi de cca. 19 km și va trece prin zona Otopeni-Afumați), au fost depuse ofertele. Astfel, pentru contractul estimat la circa 879 de milioane de lei (aproximativ 184 de milioane de euro) s-au înscris în cursă 11 firme sau asocieri de firme, multe din Turcia și China, după cum urmează:

  1. INTRAKAT (Turcia);
  2. AKTOR (Grecia);
  3. PORR (Austria);
  4. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia);
  5. IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia);
  6. CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD (China);
  7. CONSTRUCTII ERBASU S.A. (Leader), SC DANUBE TOTAL GRUP SRL,CONCELEX S.R.L.,VÁHOSTAV – SK (România-Slovacia);
  8. Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. (Leader), RETTER Projectmanagement (Italia);
  9. SC SA & PE CONSTRUCT SRL (Leader),SPEDITION UMB,TEHNOSTRADE S.R.L. (România);
  10. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (Leader),IMFALT YOL YAPI SANAYI TICARET A.S. (China-Turcia);
  11. Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Leader),MET-GÜN INŞAAT TAAHHÜT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (Turcia).

De-a lungul traseului vor fi amenajate două noduri rutiere și vor fi construite 10 poduri și pasaje, iar lucrările ar trebui să fie finalizate în 34 de luni.

Urmăriți Impact.ro și pe
Emanuela Pană
Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București, Emanuela Pană s-a alăturat echipei Impact în anul 2020, din dorința de a fi...