WhatsApp se transformă într-un mic Google: de ce ai vrea să faci asta în aplicația de chat

Gabriel Peneș 18.11.2022, 17:00
WhatsApp se transformă într-un mic Google: de ce ai vrea să faci asta în aplicația de chat

WhatsApp se transformă într-un mic Google. Cea mai populară aplicație de chat din lume intră într-o nouă fază. Bazându-se pe serviciile platformei de Business, lansată încă din 2017, cei de la Meta, compania ce deține WhatsApp, doresc să-și mărească încasările prin lansarea unui director de companii cu ajutorul căruia utilizatorii vor putea căuta firmele de care sunt interesați, la fel cum ar proceda printr-un simplu „search” pe Google.

WhatsApp se transformă într-un mic Google

WhatsApp face primii pași către creșterea veniturilor pe care urmează să le aducă celor de la Meta, compania-mamă. La fel ca un„ search” pe Google, utilizatorii aplicației de chat vor avea posibilitatea de a căuta firmele de care sunt interesați

În țările în care WhatsApp oferă funcții de comerț electronic aplicația lansează un director de companii pe care utilizatorii îl pot folosi pentru a căuta firme. Companiile care folosesc serviciile Business Platform (în țările în care aceasta funcționează) vor putea fi găsite de utilizatorii WhatsApp printr-o simplă căutare, conform engadget.com.

Directorul de companii din WhatsApp va lista un mare număr de magazine şi firme. Utilizatorii îl vor accesa pentru a găsi un brand sau un anumit produs pe care doresc să-l achiziţioneze.

Utilizatorii celei mai populare aplicații de chat vor putea găsi firmele de care sunt interesați căutând pe WhatsApp fie după denumire, fie pornind de la domeniul de activitate.

De ce ai vrea să faci asta în aplicația de chat

Această opțiune poate fi folosită deocamdată în Marea Britanie, Brazilia, Indonezia, Mexic și Columbia. WhatsApp spune că lucrează la extinderea accesului atât pentru Business Platform, cât și pentru noul director de companii. În mod ciudat, de pe lista țărilor în care a fost lansat directorul de companii lipsește India, țară unde funcțiile de comerț electronic ale aplicației par să fie destul de populare.

În țări precum India și Brazilia, WhatsApp oferă funcții de comerț electronic care le permit utilizatorilor să comande produse în urma unei discuții cu firma (sau cu chatbot-ul firmei). Inclusiv plata se poate face fără a părăsi aplicația. Comerțul electronic este soluția de monetizare pe care șefii Meta au decis să o urmărească în cazul WhatsApp, după ce s-au lovit de problema procesării datelor personale, care ar fi permis afișarea de reclame.

Șeful Meta, Mark Zuckerberg, le-a spus angajaților, joi, că WhatsApp şi Messenger vor conduce următorul val de creştere a vânzărilor companiei, în timp ce a încercat să calmeze îngrijorările legate de finanţele Meta după primele concedieri în masă.

Zuckerberg, răspunzând unor întrebări punctuale la o întâlnire la nivelul întregii companii, la o săptămână după ce Meta a anunţat că va concedia 11.000 de angajaţi, a descris cele două aplicaţii de mesagerie ca fiind „în primele etape de monetizare” în comparaţie cu giganţii Facebook şi Instagram, potrivit unor înregistrări obţinute de Reuters.

„Vorbim mult despre oportunităţile pe termen foarte lung, cum ar fi metaversul, dar realitatea este că aplicaţiile de mesagerie vor fi probabil următorul pilon important al afacerii noastre, pe măsură ce lucrăm pentru a monetiza mai mult WhatsApp şi Messenger”, a spus el.

 

 

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Gabriel Peneș
- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996       -    Redactor, playtech.ro, 23.06.2021 -       -     Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06....