Volkswagen oferă o nouă versiune a motorului 1.5 TSI. Propulsorul va putea fi folosit și pentru sisteme electrificate de peste 270 CP

Bogdan Bârliga 19.07.2022, 10:54
Volkswagen oferă o nouă versiune a motorului 1.5 TSI. Propulsorul va putea fi folosit și pentru sisteme electrificate de peste 270 CP

Volkswagen a îmbunătățit propulsorul pe benzină 1.5 TSI și susține că acesta are performanțe mai bune la capitolul consum.

Motorul 1.5 TSI Evo2 este folosit pentru foarte multe modele și în viitor va fi oferit inclusiv cu sisteme plug-in hibrid de 272 CP.

Performanțe îmbunătățite

Unitatea turbo pe benzină 1.5 TSI Evo2 cu 150 CP prezintă caracteristice îmbunătățite față de generația actuală de motoare și cei de la VW afirmă că are un consum ceva mai redus și un nivel de poluare mai scăzut.

Pe lângă turbocompresorul cu geometrie variabilă, 1.5 TSI dispune și de alte componente de înaltă tehnologie: sistemul de injecție de înaltă presiune generează o presiune de până la 350 bar, pereții cilindrilor acoperiți cu plasmă reduc frecarea, iar pistoanele cu canale de răcire turnate permit ca arderea să fie optimizată și eficiența crescută.

Și sistemul activ de management al cilindrilor (ACT) a fost îmbunățit pentru obținerea unor cifre mai bune la capitolul consum.

Disponibil prima dată pe T-Roc

Propulsorul 1.5 TSI Evo2 va debuta prima dată pe gama T-Roc și până la finalul acestui an motorul îmbunătățit va fi disponibil pentru toate modelele grupului german ce putea fi comandate și cu prima generație.

„1.5 TSI este un pilon cheie al gamei de motoare Volkswagen, deoarece propulsează multe modele din întreaga lume, de la T-Cross până la Passat Variant. Am îmbunătățit continuu unitatea compactă cu patru cilindri. Acum oferă beneficii semnificative în ceea ce privește consumul de combustibil și un răspuns foarte dinamic”, spune Thomas Ulbrich, membru al Consiliului de Administrație al mărcii Volkswagen, responsabil pentru „Dezvoltarea tehnică”.

Acest propulsor va putea fi utilizat și pe sistemele de propulsie plug-in hibrid, iar puterea maximă totală va ajunge în acest caz până la 272 CP.

Volkswagen T-Roc a primit un facelift la finalul anului trecut

Volkswagen T-Roc a debutat în anul 2017 și au fost vândute până acum peste un milion de unități din această gamă. În anul 2019 a fost lansată versiunea sport T-Roc R și anul trecut VW a oferit chiar și o versiune cabrio pentru acest crossover.

Grupul german a operat un facelift pentru toată gama T-Roc și cele mai mari schimbări au fost implementate de compania germană la nivel tehnologic.

În primul rând crossover-ul german primește un interior complet restilizat cu afișajul Digital Cockpit oferit standard.

Ecranul sistemului de infotainment este acum amplasat deasupra duzelor pentru ventilație în linie cu afișajul instrumentarului de bord și poate fi configurat cu dimenisiunile de 8 inch, 9,2 inch sau 10,25 inch în cazul opțiunii Digital Cockpit Pro.

Noua generație Modular Infotainment Toolkit (MIB3) este disponibilă pentru sistemul de infotainment după acest facelift și este compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto.

Volkswagen T-Roc va putea fi comandat și cu motorul 1.5 TSI Evo2.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags: