Greva anunțată de angajații TAROM începe în decursul zilei de astăzi, astfel că zeci de avioane o să rămână la sol, spre neputința turiștilor, care nu vor putea să mai plece în vacanțele planificate. Supărarea cea mai mare a sindicaliștilor TAROM este faptul că sute de angajați au salariu extrem de mic, în timp ce piloții și directorii încasează venituri de peste 33.000 de lei/lună.
„Începând cu 23.08.2022, în semn de protest al membrilor Sindicatului Unit TAROM (SUT) piloţi, între orele 4.00 și 7.00, nu va decola niciun avion al Companiei TAROM. Calendarul protestelor va începe cu Notificarea angajatorului SC TAROM SA cu privire la organizarea de către Sindicat a unor greve de avertisment, două zile săptămânal, cu încetarea lucrului, dar nu mai mult de două ore, urmând ca la o dată stabilită de către Sindicat să urmeze greva generală propriu-zisă, cu respectarea tuturor normelor legale“, a anunțat Sindicatul Unit TAROM (SUT) în urmă cu câteva zile.
Se pare că la data de 23 iunie 2022, sindicaliștii au demarat negocierile în vederea încheierii unui nou Contract Colectiv de Muncă la nivel de unitate, iar termenul agreat de părţi cu scopul încheierii unui contract a expirat astăzi.
„Piloții, după data de 23 august, nu vor mișca avioanele de la sol, apoi vom stabili un calendar al tuturor protestelor, așa cât ne permite legea”, a adeclarat liderul sindicatului TAROM Narcis Pascu.
La data de 16 august 2022 a avut loc o ședință, unde compania TAROM a prezentat o ofertă aparent inacceptabilă de către Comisia de negociere a CCM la nivel TAROM din partea Sindicatului Unit TAROM, ținând cont că această ofertă nu reușește să acopere nici inflaţia pe anul 2022, de 15%. Mai mult, conducerea companiei consideră că această greva anunțată nu este legală.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Compania TAROM precizează că în prezent nu sunt îndeplinite condiţiile aşa cum sunt prevăzute în Legea 62/2011, pentru declanşarea conflictului de muncă sau a unei greve. Subliniem totodată faptul că este vorba numai despre intenţia FNSP (Federația Națională a Sindicatelor Portuare) de a parcurge acest demers.
Începând cu data demarării procesului de negociere, proces ce se află încă în desfăşurare, au loc întâlniri bi-săptămânale în cadrul cărora sunt analizate propunerile/revendicările sindicatelor, fiind discutat punctual şi textul contractului colectiv de muncă. Faţă de propunerile/revendicările înaintate de către FNSP, o parte dintre acestea au fost agreate de către angajator în forma propusă de către sindicate, altele au fost agreate la nivelul drepturilor prevăzute în Contractul Colectiv de Muncă valabil în perioada 2012-2014, iar o parte se află încă în discuţie, fiind condiţionate de constrângerile bugetare şi legale în vigoare”, găsim notat într-un comunicat remis de conducerea TAROM.
În prezent, TAROM se află poziționat pe primul loc la curse interne, însă în pofida acestui lucru compania înregistrează pentru al 15-lea an la rând pierderi, astfel că datoriile ajung la aproximativ 100 de milioane de euro, ținând cont că beneficiază și de un ajutor financiar din partea Comisiei Europene.