Centura Metropolitană nu a primit finanțare. Clujul are parte de vești proaste în ultimul timp. Ultima este legată de centura metropolitană, iar primarul Emil Boc a spus că nu s-a pierdut finanțarea, chiar dacă din Planul Național de Reziliență și redresare nu primește niciun euro.
Primarul Clujului a mai mărturisit că s-a convenit ca finanțările pentru centuri să fie făcute din fondurile structurale europene, adică vechile fonduri europene, și nu din PNRR. Presa a scris că centura Clujului nu a primit niciun ban din PNRR, lucru confirmat acum și de Emil Boc.
Presa are tendința de a hiperboliza, de a dramatiza sau de a face titluri atractive, dar eu vă spun exact situația cum este. România și-a centralizat toate proiectele de care are nevoie pentru finanțare, în valoare de 70 de miliarde de euro, în care sunt și proiectele noastre de la Cluj.
De la PNRR, s-a spus că România merge să prezinte Uniunii Europene un proiect de supracontractare cu 41 de miliarde de euro, știind că avem 29 de miliarde alocate, dar ne-am dus să vedem ce primește finanțare. Necesarul este de 70 de miliarde de euro, dar noi ne-am dus cu 40 de miliarde de euro în plus, dar se pot obține numai 29 de miliarde de euro, a declarat primarul Emil Boc.
Emil Boc a mai ținut să precizeze că sursele de finanțare sunt mai multe, iar cele mai mari proiecte din țară au finanțare doar dintr-o sursă. În plus, din PNRR se finanțează doar autostrăzile, iar centurile se finanțează din fonduri structurale.
Sursele de finanțare sunt multiple. Proiectele majore ale României nu au finanțare dintr-o singură sursă, cel puțin trei surse sunt: Planul Național de Reziliență și Redresare (PNRR), exercițiul financiar 2021 – 2027, fondurile europene tradiționale (bani pentru infrastructură, autobuze) plus bugetul de stat (autostrada Transilvania a fost făcută cu fonduri de la buget).
Decizia de la Bruxelles a fost următoarea: toate centurile ocolitoare, inclusiv centura ocolitoare a Clujului, decizia strategică luată de Ministerul Transporturilor și de Uniunea Europeană a fost ca acestea să fie finanțate din fondurile structurale, iar din PNRR să se finanțeze doar autostrăzile. La noi, înseamnă tronsonul de autostradă Nădășelu – Poarta Sălajului. Deci, din PNRR se finanțează numai autostrăzile, iar toate centurile se finanțează din fonduri structurale. Nu s-a pierdut finanțarea, ci se mută finanțarea în alt capitol, din alt buzunar se iau bani, a mai spus primarul Emil Boc.