Veste majoră pentru români. Se deschide după modelul Kaufland sau Carrefour. E cea mai mare din Europa de est. Furnizorul de microplante pentru industria HoReCa și de retail Microgreens deschide aproape de Ploiești una dintre cele mai mari sere verticale din Europa.
Microgreens va deschide lângă Ploiești una dintre cele mai mari sere verticale din Europa. Va fi o unitate modernă, automatizată, care va necesita o investiție de 2 milioane de euro.
În cazul în care va avea succes, proiectul va fi replicat și în Cehia, o altă direcție de extindere fiind instalarea unor sere de dimensiuni mici în lanțurile de retail sau cash&carry din țări din Europa Centrală și de Est, pe modelul implementat deja în Kaufland, Carrefour, Cora sau Metro România.
Investiția este în curs de realizare în localitatea Tătărani, situată în apropiere de Ploiești. Unitatea va fi inaugurată spre jumătatea anului acesta și va beneficia de o suprafață de creștere de 6.000 de metri pătrați, fiind cea mai mare din zonă și una dintre primele la nivelul Europei.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Vorbim de o facilitate de producție cu tehnologii de agricultură verticală, automatizată, cu o mare capacitate de cultivare a plantelor timp de 365 zile pe an, indiferent de anotimp sau de variațiile haotice ale vremii, date de schimbările climatice. Vom folosi cu 95% mai puțină apă decât în agricultura convențională, iar procentul plantelor recoltate cu succes va fi de 90%, față de 50% prin metodele convenționale de cultivare. Vorbim de productivități fantastice, care pot atinge 120 kg pe metru pătrat într-un an”, a declarat Cristian Tudor, CEO-ul și fondatorul Microgreens, conform profit.ro.
De asemenea, un proiect similar ar putea fi derulat și în Cehia, însă cu condiția ca cel din România să dovedească că este rentabil.
Cererea la nivel european pentru produse proaspete, organice și sănătoase este tot mai mare, astfel încât Microgreens vrea să dezvolte facilități de producție prin parteneriate sau francizare, nu prin exportul de produse finite, pentru că vor fi produse ultra-fresh și ultra-locale, cultivate aproape de locul de comercializare.
„Tehnologia pe care o dezvoltăm nu este doar inovativă, ci și răspunde unei nevoie reale la nivel global, de nutrienți obținuți din hrană proaspătă, cultivată organic, cu protejarea mediului și a resurselor naturale. Interesul este uriaș și – dacă lucrurile merg bine – întrevedem o expansiune care va depăși granițele europene”, spune Cristian Tudor.
În 2021, Microgreens a avut o cifră de afaceri de peste 5 milioane de lei și un profit net de 700.000 de lei. Pentru anul acesta, compania estimează o creștere de două cifre în vânzări.