Drumul către litoralul românesc face la un moment dat un popas la podul de la Fetești, acolo unde conducătorii auto sunt obligați să plătească taxa de trecere. Aceasta ar putea însă să fie eliminată, după ce Comisia pentru Transport și Infrastructură din Camera Deputaților a aprobat un proiect de lege care prevede anularea taxei pentru podurile dunărene, Cernavodă – Fetești și Vadu Oii – Giurgeni. Deputatul PNL Bogdan Huțucă este cel care a inițiat acest proiect în urmă cu aproape 3 ani.
O veste importantă pentru turiștii de pe litoral o reprezintă aceea că taxa pentru podul de la Fetești, nodul rutier unde conducătorii auto sunt nevoiți să achite traversarea către regiunea de la Marea Neagră, ar putea fi eliminată. Ideea i-a aparținut unui deputat PNL în urmă cu trei ani, însă proiectul său a primit abia recent aprobarea din partea Comisiei pentru Transport și Infrastructură din cadrul Camerei Deputaților.
Deși aceasta se poate achita la orice benzinărie, dar și prin sms, devenind facil de plătit, potrivit deputatului PNL Marian Crușoveanu, aceasta este considerată discriminatorie față de conducătorii auto, dar și față de agenții economici sau transportatorii care obișnuiesc să frecventeze zone pentru aprovizionare. Anularea taxei de pod de la Cernavodă-Fetești, precum și de la Vadu Oii-Giurgeni, ar urma să fie aplicată abia de anul viitor.
Alături de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavodă – Fetești și Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din rațiuni pur financiare. Această suprataxare nu reprezintă altceva decât o dublă taxare a celor care plătesc deja rovinieta. Este de menționat faptul că, pentru a nu afecta bugetul de investiții și reparații, instituit de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am susținut, în cadrul comisiei, ca anularea taxei să fie aplicată, începând cu anul viitor, a scris, pe Facebook, Marian Crușoveanu.
Chiar dacă unda verde a proiectului a venit de la Comisia pentru Transport și Infrastructură, inițiativa mai are de trecut un hop, acela al plenului Camerei Deputaților. Până atunci însă, USR solicită o amânare a discuțiilor până la sesiunea din toamnă, în încercarea de a găsi o soluție pentru golul pe care l-ar lăsa în bugetul Ministerului Transporturilor această eliminare a taxelor de pod. Aceasta este, de fapt, și problema susținută de către Cătălin Drulă, Ministrul Transporturilor, care afirmă că banii percepuți în urma taxelor sunt utilizați pentru reparațiile realizate la podul de peste Dunăre, dar și la Autostrada Soarelui.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene, s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare, același principiu se aplică în multe țări europene. De exemplu, în Austria se numește vinietă, îi spunem rovinietă în România, și la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plătește încă o taxă. Sumele colectate anual sunt semnificative și eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investițiile în Autostrada A2 București-Constanța pentru a o ține funcțională și ele se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani se întreține autostrada. În condițiile unui buget dificil, nu cred că este oportun acum – asta este și discuția pe care am avut-o în coaliție – eliminarea unei surse de venit care se regăsește în drumuri reparate, a explicat ministrul Transporturilor, potrivit Digi 24.