Vin vești bune pentru șoferii care vor să-și cumpere mașini second-hand, dar foarte proaste pentru samsarii din România, obișnuiți să dea înapoi kilometrajul autoturismelor pe care șe vând. Istoricul mașinilor aduse din Uniunea Europeană va fi mult mai ușor de verificat.
Autoritățile din România au anunțat că Registrul Auto Român va fi conectat la baza de date a tuturor instituțiilor similare din Europa, astfel încât mașinile vândute în România vor putea fi verificate mult mai ușor de șoferii care vor să le cunpere.
Pentru a face o verificare amănunțită, vom avea nevoie doar de seria de motor, pentru a vedea exact câți proprietari a avut mașina, câți kilometri reali are și ce daune a suferit, de când a fost fabricată. În momentul de față, pe site-ul RAR se poate verifica doar istoricul mașinilor rulate în România, dar acest lucru se va schimba, din anul 2023 însă.
Cea mai întâlnită problemă cu care se confruntă românii atunci când își cumpără mașini second hand aduse din țările europene este numărul real de kilometri. Sunt destul de puține modalitîți de a verifica acest aspect, iar mulți dintre români află de-abia atunci când ajung într-un service câți kilometri reali are mașina cumpărată.
Astfel află că mașina cumpărată cu doar 150-170 de mii de kilometri are, de fapt, sute de mii de kilometri, iar motorul nu se știe câți mai poate suporta în plus.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]La ce trebuie s fim atenți atunci când cumpărăm un autoturism la mâna a doua? Ei bine, specialiștii care vând astfel de mașini recomandă să vă uitați la o serie de detalii din interiorul mașinii. Mai exact, trebuie să vă uitați la scaun, ca să vedeți cât este de uzat, apoi – la volan, la schimbătorul de viteze și la pedalele de accelerație, frână și ambreiaj. Cu cât acestea sunt mai uzate, cu atât vă puteți face o idee mai clară despre adevăratul kilometraj al mașinii.
Chiar dacă în Germania modificarea kilometrajului unei mașini este infracțiune, în Româânia această faptă încă nu a fost incriminată. ”Aceste valori ale kilometrajului reprezintă simple citiri. Legislația nu permite verificări suplimentare, vizavi de autenticitatea acestor valori. Acest lucru se va întâmpla in 2-3 ani, atunci când va deveni obligatoriu schimbul de informații la nivel UE.
Un parcurs anual în România este undeva la 12-15.000, nu depășește 20.000 de kilometri pe an. Pe când în Germania, parcursul minim anual este undeva la 35-40.000 de kilometri. Asta înseamnă că foarte ușor putem să facem un calcul: 7 ani vechime ori 30.000 de km, mașina aceea are cel puțin 200.000 de kilometri rulați”, spune Cristian Bucur, șef departament emologări individuale RAR, pentru Digi 24.