Vaccinare în masă în industria Horeca. Imunizarea, voluntară sau nu?

Ioana Constantin 14.04.2021, 15:40
Vaccinare în masă în industria Horeca. Imunizarea, voluntară sau nu?

Vaccinare în masă în industria Horeca. În lipsa unei strategii coerente din partea autorităților, hotelierii din România pun piciorul în prag. Federația Patronatelor din Turismul Românesc au demarat o campanie de înscriere colectivă pe platforma națională de programare pentru vaccinarea împotriva Covid-19. Imunizarea este voluntară, nu obligatorie.

Vaccinare în masă în industria Horeca

Hotelierii din România au început de acum două săptămâni o amplă campanie de înscriere colectivă a angajaților lor pe platforma națională de programare pentru vaccinarea împotriva Covid-19. Prin această campanie ei doresc, pe de o parte, să-și protejeze personalul de o eventuală infectare cu acest virus și, de cealaltă parte, să le ofere și mai multă siguranță turiștilor care aleg destinații românești în acest sezon estival.

Patronii unităților de cazare de la Marea Neagră cred că vaccinarea angajaților va oferi siguranță tuturor și că aceasta este o variantă mult mai bună decât solicitarea de teste sau adeverințe care să le permită turiștilor intrarea în hotel, o măsură pe care o consideră discriminatorie, a spus Anca Nedea, director executiv OPMCTA.

Mulți dintre angajații noștri nu au acces sau nu știu să folosească platforma de vaccinare. În urma solicitărilor primite din partea lor, am decis să îi înscriem pe această platformă. Este un demers care vizează, în primul rând, protecția lor, oamenii fiind cea mai valoroasă resursă pe care o avem. Subliniem faptul că nu vorbim despre obligativitatea vaccinării, ci este la latitudinea fiecăruia dintre ei dacă doresc sau nu să se imunizeze. Până în acest moment, din cei peste 73.000 de angajați ai membrilor FPTR din toată țara, o mare parte a acceptat deja să se vaccineze.

Chiar dacă Guvernul nu a considerat turismul prioritar și ne demonstrează prin lipsa de implicare, conștientă sau nu, că îi este indiferentă soarta acestui sector de activitate cu capital majoritar românesc, hotelierii vor căuta întotdeauna modalități să supraviețuiască pentru ca românii să-și poată petrece vacanța în țară în condiții de siguranță sanitară, a spus și Dragoș Răducan, prim-vicepreședinte executiv FPTR.

Vaccinare in masa in industria Horeca
Vaccinare in industria Horeca

Această campanie vine în continuarea celorlalte măsuri luate de hotelierii din România pentru a crea un mediu sigur din punct de vedere sanitar atât pentru angajați, cât și pentru turiști. În 2020, în contextul pandemiei de coronavirus, FPTR a introdus în România certificarea “HELLO HYGIENE”, primul standard privind practicile de igienă și de siguranță a unităților din turism, respectiv măsuri concrete de prevenire și combatere a virusului Sars-Cov2. Datorită acestei abordări, nu s-a înregistrat niciun focar de infecție în hotelurile din țara noastră.

La rândul ei, Asociația Patronala RESTO Constanța, cea care reunește patronii de restaurante, cafenele, terase și organizatorii de evenimente de pe litoral a anuțat astăzi lansarea Campaniei ” RESTAURANT SIGUR – Noi ne-am vaccinat pentru siguranța voastră”. Astfel constănțenii, vizitatorii și turistii Litoralului Românesc și ai Destinației Dobrogea sunt invitați să aleagă restaurantele, cafenelele, barurile, beach barurile și locatiile care vor afișa pe ușa de acces stickerul „Membru RESTO – Restaurant SIGUR”.

Ne dorim să transmitem un semnal de sigurață și încredere clienților și turiștilor noștri și vom anunța, rând pe rând, locațiile care au personalul vaccinat, fără a ne obliga angajații, ci adoptând o politică de recomandare atent monitorizată, a declarat Corina Martin, președinte de onoare RESTO.

În acest fel, Asociația RESTO participă la facilitarea relăxarii și derularii vacanțelor și servicilor turistice în România și în destinația Litoral, mai ales în apropierea deschiderii sezonului estival 2020. În acest moment Asociația RESTO lucrează la realizarea loggo-ului care va apărea pe stickere, urmând ca acestea să fie distribuite în locațiile de pe litoral, membre RESTO, începând de săptămâna viitoare.

Urmăriți Impact.ro și pe