O nouă veste care privește angajații de la metrou ar putea reprezenta scânteia care reaprinde focul în cadrul companiei de transport subteran. Un anunț recent, făcut de Ministrul Transporturilor, dezvăluie planurile de concedieri masive pregătite pentru Metrorex. Cătălin Drulă a oferit și explicații pentru această decizie, menționând că restructurările sunt necesare în noile condiții. Pe de altă parte, Ion Rădoi, președintele sindicaliștilor de la metrou, este nemulțumit de condițiile de lucru ale angajaților companiei Metrorex.
Cătălin Drulă a vorbit recent despre situația posturilor din cadrul companiei de transport din subteran. Ministrul Transporturilor a anunțat concedieri masive la Metrorex, după ce ani buni, mulți dintre cei care reușeau să obțină un post, se bucurau de privilegii. Noua organigramă după care va funcționa regia de transport aduce însă vești proaste pentru o parte dintre salariați. Ministrul Drulă a precizat că urmează să aibă loc restructurări de posturi, după ce o echipă de profesioniști a ajuns în fruntea Metrorex. Aceștia urmează să analizeze situația și să ia măsuri astfel încât să fie eliminate posturile inutile.
La Metrorex se lucrează la o organigramă, din câte înțeleg, am mai spus asta, nu eu conduc Metrorexul, am găsit un director general care și-a făcut o treabă foarte bună acolo, au un Consiliu de Administrație profesionist cu oameni aduși din industrie, cu experiență și ei lucrează la asta. Îmi spun că organigrama e destul de împănată, cu posturi un pic inutile. A fost un loc bun unde să te angajezi, a declarat Cătălin Drula, marți seara, la TVR1.
În urmă cu o lună de zile, Ion Rădoi, președintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), lansa o serie de acuze cu privire la condițiile de muncă defectuoase din subteran. Rădoi susținea că aerul care pătrunde prin sistemul de ventilație nu face altceva decât să aducă noxele în spațiul Metrorex. Problema este legată de gurile de ventilare, care sunt montate la suprafață la nivelul străzilor. Astfel, gazele de eșapament și praful din oraș ajung prin sistemul de ventilație direct în subteran. De asemenea, potrivit reprezentantului sindicaliștilor, nivelul de noxe de la metrou este de opt ori mai mare decât limita admisă.
Chiar și în contextul celor enunțate de liderul sindicatului, ministrul Drulă este de părere că Metrorex are nevoie de o reorganizare. În plus, restructurările de posturi au fost confirmate de oficialul român, care consideră esențială optimizarea companiei de transport din subteran.
Răspunsul ar fi da, pentru restructurarea și optimizarea acestor companii, a precizat Cătălin Drulă, după ce a fost întrebat dacă vor avea loc restructurări la Metrorex.