Uniunea Europeană interzice mașinile noi pe benzină și motorină. Când va fi introdusă măsura

Beatrice Dumitru 29.06.2022, 10:59
Uniunea Europeană interzice mașinile noi pe benzină și motorină. Când va fi introdusă măsura

Propunerile cu privire la propunerile de lege pentru combaterea schimbărilor climatice urmăresc ca Uniunea Europeană, al treilea cel mai mare emițător de gaze cu efect de seră din lume, să își atingă obiectivul pentru 2030 de a reduce emisiile nete cu 55% față de nivelul din 1990. Astfel, cele 27 de state membre UE au decis și eliminarea treptată a vânzărilor de mașini noi pe bază de combustibili fosili.

Mașinile pe benzină și motorină, interzise în UE

Țările UE au aprobat planul Comisiei de reducere a emisiilor de CO2 de la mașinile noi în Europa, adică oprirea de facto a vânzărilor de motoare cu ardere în favoarea vehiculelor 100% electrice. Măsura a fost propusă de executivul european în iulie 2021 și trebuie să contribuie la atingerea obiectivelor climatice, în special neutralitatea carbonului până în 2050, notează Le Figaro.

Acest lucru însemnă încetarea de facto a vânzărilor de mașini pe benzină și mortorină în UE și de vehicule utilitare ușoare în Uniunea Europeană începând cu 2035, precum și a mașinilor hibrid (benzină-electrice). La solicitarea câtorva țări, printre care Germania și Italia, cele 27 de state au convenit să ia în considerare o posibilă undă verde în viitor pentru tehnologiile alternative, cum ar fi combustibilii sintetici sau motoarele hibride reîncărcabile, dacă acestea fac posibilă atingerea obiectivului de eliminare completă a emisiilor de gaze cu efect de seră la vehicule.

Uniunea Europeană interzice mașinile noi pe benzină și diesel. Când va fi introdusă măsura
Mașinile pe benzină și motorină nu vor mai fi acceptate în UE.

Ce s-a decis în privința mărcilor de lux

Miniștrii europeni ai mediului, reuniți la Luxemburg, au aprobat și o prelungire cu cinci ani a scutirii de obligațiile în materie de CO2, acordată producătorilor „de nișă” sau celor care produc mai puțin de 10.000 de vehicule pe an, până la sfârșitul anului 2035. Această clauză, uneori numită „Amendamentul Ferrari”, vizează, în special, mărcile de lux.

Aceste măsuri vor trebui negociate cu deputații europeni, care și-au stabilit luna aceasta poziția față de propunerea Comisiei.

Aceasta este o mare provocare pentru industria noastră de automobile”, a recunoscut ministrul francez al Tranziției Energetice Agnes Pannier-Runacher.

Dar a precizat că este o „necesitate” în fața concurenței din China și Statele Unite, care au pariat în mare măsură pe vehiculele electrice văzute ca viitorul industriei.

Lipsa infrastructurii pentru încărcare

Industria auto europeană, care investește deja masiv în electrificare, se teme însă de impactul social al unei tranziții prea rapide.

Majoritatea covârșitoare a producătorilor de mașini au optat pentru mașini electrice. Suntem neutri din punct de vedere tehnologic. Ceea ce ne dorim sunt mașini cu emisii zero”, a declarat vicepreședintele Comisiei responsabil pentru Pactul Verde, Frans Timmermans.

Tehnologia combustibililor sintetici, în prezent în curs de dezvoltare, constă în producerea de combustibil din CO2 rezultat în special din activități industriale care utilizează energie electrică cu emisii reduse de carbon, într-o abordare a economiei circulare. Sectorul auto, ca și industria petrolului, are mari speranțe în acești noi combustibili care ar face posibilă prelungirea utilizării motoarelor cu ardere internă, care astăzi sunt amenințate de apariția vehiculelor 100% electrice.

Pentru a răspunde producătorilor îngrijorați de cererea insuficientă a consumatorilor pentru 100% electricitate, Comisia a recomandat dezvoltarea puternică a stațiilor de încărcare pentru mașinile electrice, în condițiile în care producătorii se plâng în mod regulat de faprul că această infrastructură este slabă, în special în țările din sudul și estul Europei.

Mașina, principalul mod de transport pentru europeni, reprezintă puțin mai puțin de 15% din totalul emisiilor de CO2 din UE, unul dintre principalele gaze responsabile de încălzirea globală.

Urmăriți Impact.ro și pe
Beatrice Dumitru
Este redactor pe zona de Actualitate Impact.ro. Beatrice a absolvit Facultatea de Jurnalism și cursurile de prezentatori, redactori, reporteri și operatori tv în cadrul Academiei de Radio și...