Un pensionar din Mureș trebuie să plătească 10.000 de lei pentru factura la curent. „Ăsta e consum de fabrică, aici e o locuință particulară”

Elena Avramescu 05.01.2022, 10:19
Un pensionar din Mureș trebuie să plătească 10.000 de lei pentru factura la curent. „Ăsta e consum de fabrică, aici e o locuință particulară”

Un pensionar din Mureș a avut un adevărat șoc atunci când a primit o factură de curent de aproape 10.000 de lei, din cauza unui contor defect. Cu toate acestea, se pare că furnizorul de energie a precizat că bărbatul îşi va primi toți banii înapoi la începutul acestei luni. Mai precis, suma ce trebuie să îi fie restituită este de 9.782 de lei.

Un pensionar din Mureș trebuie să plătească 10.000 de lei pentru factura la curent

Aici este totalul de plată, 9.782 de lei Reprezintă contravaloarea a 13.567 de kw, un consum mediu zilnic de 149 de kw. Ăsta e consum de fabrică, aici e o locuință particulară, consum casnic, un televizor, un aparat de cafea și 3 becuri.

Factura a ajuns în 7, prin curier. Data scadenței era în 6 septembrie, eu având pentru utilități o convenție cu banca de direct debit, în 6 banii au fost luați din cont, a povestit Liviu Rodeanu, potrivit Digi24.

Bărbatul a decis să reclame situația prin poşta electronică, iar după un interval de trei săptămâni, reprezentanții companiei au decis să declare contorul defect, astfel că acesta a fost înlocuit cu unul nou. După care, bărbatul a primit un mail cu recalcularea indexului.

Din fișa lor de calcul rezultă cantitatea de 15.510 kw/h care au fost facturați în plus, a mai spus Liviu Rodeanu.

Un pensionar din Mures trebuie sa plateasca 10.000 de lei pentru factura la curent
Liviu Rodeanu

Însă asta nu este tot. Se pare că bărbatul a mai primit o factură de 316 lei, cu toate că acel contorul a fost declarat defect. Deoarece a refuzat să o plătească, a primit o sesizare prin care era amenințat că va fi deconectat de la rețeaua de energie.

Potrivit regulamentului intern, compania de furnizare a serviciilor electrice are diferite termene de timp pentru soluționarea solicitărilor clienților. Astfel că este specificat faptul că restituirea banilor ar fi trebuit să se realizeze în termen de 30 de zile de la data clarificării situației.

Electrica Furnizare regretă disconfortul creat, urmând să emită factura de corecție pe numele clientului în cauză după data de 07.01.2022. Compania precizează că întârzierea emiterii facturii de corecție a fost cauzată de o serie de optimizări ale sistemului de facturare, aflate în curs de implementare la momentul actual, a spus și furnizorul de energie electrică, potrivit sursei citate.

În cele din urma, furnizorul de energie electrică a promis că banii îi vor fi înapoiaţi bărbatului după data de 7 ianuarie.

Urmăriți Impact.ro și pe
Elena Avramescu
Este redactor Impact.ro. Absolventă a Colegiului Naţional ”Mihai Eminescu” din Buzău, precum şi a Facultăţii de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion din Bucureşti, Elena Avramescu...