Un mare oraş a limitat viteză în localitate. Şoferii au voie să circule cu maxim 30 de km/h

Stan Filon, Alexandru Teodorescu 14.10.2021, 13:14
Un mare oraş a limitat viteză în localitate. Şoferii au voie să circule cu maxim 30 de km/h

Unul dintre cele mai cunoscute și mai vizitate orașe din România, mai ales pe timp de iarnă, a limitat viteza de deplasare a șoferilor la 30 de kilometri pe oră! Este adevărat că această viteză a fost adoptată doar în centrul orașului, iar beneficiile par a fi foarte multe, mai ales atunci când vine vorba de siguranța șoferilor, dar și a pietonilor.

Orașul din România unde șoferii nu au voie să depălească viteza de 30 de km/h

Brașovul este primul oraș din România care a limitat oficial viteza maximă în centru la doar 30 de kilometri pe oră. Șoferii nu vor mai avea voie să depășească această viteză, dacă nu vor să dea amenzi serioase și poate chiar să rămână cu permisul în buzunar.

Miercuri, Comisia de Circulației din cadrul Primăriei Brașov a adoptat decizia de limitare a vitezei maxime în centrul orașului. Măsura nu va intra în vigoare imediat, ci după ce Poliția Rutieră va aproba planul de semnalizare și Primăria va monta noile semne de circulație care le va indica șoferilor noile reguli.

Un mare oras a limitat viteza in localitate
Un mare oras a limitat viteza in localitate

Poluare redusă, vieți salvate

”Am decis să fac această propunere în urma sesizărilor privind aglomerația, zgomotul, poluarea, trepidaţiile care deteriorează clădirile, primite de la brașovenii care locuiesc în zona centrului istoric şi în cartierul Şchei, dar şi pentru a proteja pietonii şi bicicliştii care circulă în număr mare în această zonă şi pentru care viteza excesivă reprezintă un pericol”, a scris primarul Brașovului Allen Coliban pe Facebook.

Șoferii sunt avertizați că poliția rutieră va monitoriza circulația cu radare mobile și există discuții pentru amplasarea chiar și de radare fixe în zonele în care operează noile restricții de circulație.

Dar de ce a fost limitată viteza de deplasare a autovehiculelor? Ei bine, reducerea vitezei de rulare în orașe a fost propusă pentru a reduce gravitatea accidentelor de circulație, dar și a poluării. Măsura este din ce în ce mai adoptată în orașele din vestul Europei.

Statisticile nu mint, iar acestea spun că probabilitatea unui accident fatal pentru un pieton crește proporțional cu viteza. Riscul de deces este de 9 ori mai mic la 30 km/h, decât la 50 km/h, iar leziunile sunt mult mai ușoare. Cu cât viteza este mai mare, șoferul trebuie să anticipeze mai mult ceea ce se întâmplă în jurul său, iar câmpul vizual se restrânge odată cu creșterea vitezei. Micșorând viteza de deplasare, de la 50 km/h la 30 km/h, câmpul vizual crește, de la 90 grade, la 120 grade, iar șoferii pot observa mai uțor un pieton care intră pe carosabil.

Urmăriți Impact.ro și pe