Un incident rutier ne demonstrează de ce verificarea periodică a mașinii și obținerea unui ITP în condițiile legii ar trebui să fie acțiuni prioritare pentru orice șofer

Bogdan Bârliga 27.07.2022, 11:34
Un incident rutier ne demonstrează de ce verificarea periodică a mașinii și obținerea unui ITP în condițiile legii ar trebui să fie acțiuni prioritare pentru orice șofer

În România se află în circulație aproximativ nouă milioane de vehicule și vechimea medie pe segmentul autoturismelor este de aproximativ 16,9 ani.

Conform unor estimări recente pe străzile de la noi circulă cel puțin două milioane de mașini fără o Inspecție Tehnică Periodică (ITP) valabilă și riscul unor accidente este foarte mare.

Un șofer ghinionist din Botoșani

Într-un material publicat de Monitorul de Botoșani se pot observa cu ușurință urmările unui incident auto petrecut în trafic.

Un șofer aflat în deplasare cu mașina pe o stradă din oraș a rămas fără puntea spate a autoturismului: aceasta s-a rupt de șasiu și partea din spate a autoturismului a ajuns pe asfalt.

Un incident rutier ne demonstrează de ce verificarea periodică a mașinii și obținerea unui ITP în condițiile legii ar trebui să fie acțiuni prioritare pentru orice șofer
Sursa foto: Monitorul de Botoșani

Din fericire nu au existat victime, dar acest incident auto ridică mari semne de întrebare despre starea precară în care se afla acest autoturism.

Nu știm cum a reușit șoferul acestei mașini să obțină un ITP valabil și în ce service auto a dus mașina pe parcursului timpului pentru reparații, însă genul acesta de defecțiune poate fi observată cu ușurință de orice mecanic cu experiență,

Bara față compusă din bucăți prinse cu sârmă

Registrul Auto Român a publicat recent pe contul de social media cazul unui șofer ce dorea să obțină un ITP pentru o mașină de teren.

Un incident rutier ne demonstrează de ce verificarea periodică a mașinii și obținerea unui ITP în condițiile legii ar trebui să fie acțiuni prioritare pentru orice șofer

Conducătorul vehiculului s-a prezentat la RAR Cluj pentru redobândirea talonului reținut în trafic pentru lipsa ITP. Șoferul a legat cu câțiva metri de funie componente ale sistemelor vitale ale vehiculului.

Un incident rutier ne demonstrează de ce verificarea periodică a mașinii și obținerea unui ITP în condițiile legii ar trebui să fie acțiuni prioritare pentru orice șofer

Pe lista neconformităților se adaugă: nefuncționarea farurilor și luminilor pentru frânare, bara față compusă din bucăți prinse cu sârmă, joc în articulații și suspensii, anvelope de alte dimensiuni.

Praguri reparate cu spumă

Angajații de la RAR Vaslui au avut un șoc când o firmă funerară a prezentat un vehicul pentru redobândirea certificatului de înmatriculare.

Un incident rutier ne demonstrează de ce verificarea periodică a mașinii și obținerea unui ITP în condițiile legii ar trebui să fie acțiuni prioritare pentru orice șofer

Mașina avea pragurile reprate cu spumă și carton, iar conform normele legale în vigoare în niciun caz nu prezenta nivelul de sigurănță necesar pentru a fi condusă pe drumurile publice.

Cum afli istoricul unei mașini second chiar de la Registrul Auto Român

În România se vând în fiecare an sute de mii de mașini second hand și foarte multe dintre acestea sunt într-o stare tehnică precară.

Deși celebrul mit cu mașina condusă de o bătrânică doar până la supermarket ar trebui să nu mai prindă la noi, în continuare samsarii din acest domeniu par să vândă la fel de bine.

Dacă ai găsit mașina potrivită și ești convins că e cea mai bună alegere pentru tine nu te grăbi să o plătești înainte să o verifici.

Dar de ceva timp și Registrul Auto Român (RAR) a lansat un serviciu specializat pentru cei care intenționează să-și cumpere o mașină second hand.

Raportul de daune poate fi obținut prin intermediul aplicaţiei Istoric Vehicul și în acest fel se pot evita problemele înainte de cumpărarea unei mașini second.

Urmăriți Impact.ro și pe