Un an de la închiderea în premieră a școlilor: aproape jumătate din elevii defavorizați nu au făcut școala online. Ce s-a întâmplat la Evaluarea Națională

Ana Anitoiu 11.03.2021, 13:48
Un an de la închiderea în premieră a școlilor: aproape jumătate din elevii defavorizați nu au făcut școala online. Ce s-a întâmplat la Evaluarea Națională

La un an de la închiderea în premieră a școlilor în țară, în contextul pandemiei de coronavirus, statisticile sunt îngrijorătoare. Organizația World Vision România a anunțat că aproape o jumătate dintre elevii defavorizați nu au făcut școala online. Ce s-a întâmplat la Evaluarea Națională a fost la fel de alarmant.

Câtă școală au făcut elevii defavorizați după trecerea cursurilor în online

Potrivit World Vision România, 40% dintre elevii defavorizați, cei mai mulți dintre ei înscriși la școlile din mediul rural, nu au făcut școală online. În consecință, aceștia au pierdut 24 de săptămâni de școală.

Unul dintre motive a fost că acești elevi nu au avut acces la un calculator sau alt dispozitiv din cauza problemelor financiare ale părinților lor sau n-au avut conexiune la internet. În plus, un alt motiv este acela că profesorii n-au fost pregătiți să predea și să-și examineze elevii online sau nu au avut un loc acasă unde să participe la orele de curs online.

Un an de la inchiderea in premiera a scolilor: aproape jumatate din elevii defavorizati nu au facut scoala online. Ce s-a intamplat la Evaluarea Nationala
Elevi cu masti de protectie intr-o sala de clasa

Ce s-a întâmplat la Evaluarea Națională

Datele World Vision România mai arată că aproape o treime din absolvenții de clasa a VIII-a din comunitățile defavorizate nu s-au prezentat la Examenul de Evaluare Națională. Cel mult 70% dintre elevii de din cele mai vulnerabile comunități din mediul rural au mers la acest examen. Trecerea la școala online a crescut mult riscul de abandon școlar.

”Această statistică ne dovedește că riscul ca rata de părăsire timpurie a școlii să crească este unul foarte mare, în condițiile în care în România abandonul școlar este oricum la al treilea cel mai mare nivel din Europa. Este important să nu-i uităm pe acești copii lăsați în urmă, să-i ajutăm să continue să învețe, iar programele dedicate lor sunt esențiale”, a atras atenția World Vision.

Rezultate dezastruoase la Evaluarea Națională

Mai mult, pentru jumătate dintre elevii care au participat la Evaluare Națională în 2020, examenul s-a încheiat cu note sub 5 la matematică. Problemele la învățătură n-au fost singurele cu care s-au confruntat acești copii. În vara anului trecut, 60% dintre părinți nu au lucrat, iar 50% dintre familii au dus lipsa alimentelor și produselor de bază. Situația referitoare la învățământ nu a stat prea bine nici la începutul acestui an. La începutul lui 2021, 237.000 de elevi defavorizați încă nu aveau acces la internet și 287.000 de elevi nu aveau echipamentele necesare pentru a participa la cursurile școlare online.

”Acesta este tabloul general al învățământului din România: cu decalaje în creștere între învățământul de la oraș și cel din mediul rural, între cei care au și cei care nu au acces la resurse, decalaje care practic condamnă aproape un milion de copii la o bătălie pentru viitor în care pornesc cu șanse în minus. Și pe care o pot pierde dacă nu intervenim cât mai repede și cât mai adaptat nevoilor fiecărui copil”, a spus Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Sorin Cîmpeanu, despre elevii din anii terminali: ”Am ales răul cel mai mic”

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a spus că a făcut un compromis și a semnat ordinul comun cu ministrul Sănătății, astfel încât școlile să poată funcționa în continuare în scenariul roșu, elevii să poată face orele remediale și să poată susține fizic evaluările pentru clasele a II-a, a IV-a și a VI-a și simulările pentru clasele a VIII-a și a XII-a. Mai multe detalii, AICI!

”Ministrul Sănătății a impus aceste reguli și astfel nu am avut soluții. Sunt într-o poziție ingrată, am semnat un ordin de ministru prin care am limitat prezența la 50%. Am ales răul cel mai mic”, a explicat Sorin Cîmpeanu.