Ultima șansă pentru fanii motoarelor V8: acesta este Mercedes-AMG E 63 S Final Edition

Bogdan Bârliga 01.06.2022, 10:14

Sub presiunea electrificării și a normelor de mediu tot mai stricte marii producători auto încep să renunțe treptat la o serie de propulsoare ce au făcut istorie pe parcursul timpului.

Ultima „victimă” este celebrul motor V8 twin-turbo dezvoltat de AMG și Mercedes-Benz a decis să oprească fabricarea acestui propulsor.

O ultimă șansă

Mercedes-AMG E 63 S Final Edition reprizintă ultima posibilitate pentru fanii mărcii de a cumpăra un autoturism de performanță echipat cu un motor V8.

Ultima șansă pentru fanii motoarelor V8: acesta este Mercedes-AMG E 63 S Final Edition

Acest propulsor de 4,0 litri V8 cu două turbine este capabil să ofere 612 CP între 5750 și 6500 rpm și un cuplu maxim de 850 Nm disponibil între 2500 și 4500 rpm.

Ultima șansă pentru fanii motoarelor V8: acesta este Mercedes-AMG E 63 S Final Edition

AMG E 63 S poate accelera de la o la 100 km/h în 3,4 secunde și poate atinge o viteză maximă de 300 km/h.

Doar 999 de unități disponibile

Putem spune deja că această ediție Mercedes-AMG E 63 S Final Edition poate fi încadrată în segmentul autoturismelor de colecție pentru că vor fi fabricate doar 999 de unități în variantele de caroserie sedan și break.

Modelul AMG de performanță este disponibil exclusiv în culoarea gri grafit mat și jantele forjate AMG de 20 de inchi cu design cu spițe încrucișate sunt echipare standard.

Ultima șansă pentru fanii motoarelor V8: acesta este Mercedes-AMG E 63 S Final Edition

Pe stâlpul C apare emblema AMG și pe părțile laterale ale mașinii a fost aplicată o folie cu o grafică specială. Și echiparea AMG Night Package este oferită standard aducând în plus mai multe elemente de design caractesitice diviziei de performanță de la Mercedes-Benz.

Ultima șansă pentru fanii motoarelor V8: acesta este Mercedes-AMG E 63 S Final Edition

Pentru interior sunt disponibile scaunele AMG Performance Seat Package cu reglare electrică și încălzire, iar tapițeria din piele Nappa în nuanța gri cu cusături galbene contrastante.

Elementele ornamentale AMG din carbon sunt prezente pe consola centrală și în mijlocul acesteia se află logo-ul „AMG FINAL EDITION” cu numărul alocat autoturismului.

Ultima șansă pentru fanii motoarelor V8: acesta este Mercedes-AMG E 63 S Final Edition

Decorațiile negre ale pragurilor din oțel inoxidabil prezintă inscripția „AMG” iluminată cu galben și se mai oferă covorașe cu cusături galbene contrastante.

Volanul inspirat din motorsport este acoperit tot cu piele și prezintă cusăturile în nuanța galbenă folosite pentru interior.

Cât costă Mercedes-AMG E 63 S

Ultima șansă pentru fanii motoarelor V8: acesta este Mercedes-AMG E 63 S Final Edition

În România prețul de bază pentru un Mercedes-AMG E 63 S începe de la 138.020 de euro, iar pentru echiparea Final Edition trebuie să mai adaugăm 14.875 de euro.

AMG E 63 S Final Edition poate fi configurat și cu pachetele AMG Carbon ( 3.510 euro) sau AMG carbon II (2.082 euro).

55 de ani de la fondarea AMG

Hans Werner Aufrecht și Erhard Melcher au fondat în anul 1967 celebra companie de tuning și după o serie de modele remarcabile AMG a intrat în portofoliul Mercedes-Benz.

Cei de la Mercedes-Benz au ales să se renunțe la motorul V8 chiar în acest an aniversar, însă grupul german a pregătit mai multe modele aniversare vândute cu echiparea “Edition 55”.

 

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...