Politicienii și-au dat seama că, încet-încet, lumea migrează către transportul cu mijloace mai puțin poluante. Trotinetele electrice reprezintă o alternativă extrem de eficientă la orașe aglomerate și sufocate de mașini, așa cum e Bucureștiul. Numai că circulația cu trotinetele electrice nu e reglementată de nicio lege.
La Parlament a fost depus primul proiect de lege ce prevede reglementarea circulației cu trotinetele electrice. Inițiativa aparține deputatului PNL, Sorin Moldovan, care vrea, astfel, ca circulația cu astfel de mijloace, tot mai des întâlnite în marile orașe, să se poată face legal.
La fel ca în cazul bicicletelor sau al mopedelor, persoanele care se deplasează cu trotinetele electrice trebuie să știe ce drepturi au în trafic, dar și ce reguli trebuie să respecte. Transportul cu acest mijloc de transport va fi permis doar persoanelor care au împlinit 14 ani.
De asemenea, până la 18 ani, toate persoanele care se deplasează cu trotinetele electrice trebuie să poarte cască de protecție.
Proiectul de lege dă liber circulației trotinetelor pe drumurile publice în aceleași condiții în baza cărora circulă și bicicliștii. Inițiativa spune clar că trotinetele nu vor fi incluse în categoria mopedelor.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Posesorii de trotinete electrice nu au obligația de a le înmatricula, dar vor fi obligați să circule pe pistele de biciclete dacă ele există. De asemenea, trebuie să aibă trotinetele echipate cu mijloace de iluminare și dispozitive reflectorizante.
”Trotinetele electrice sunt din ce în ce mai prezente în trafic, devenind un fenomen stradal. Într-un trafic aglomerat, ele reprezintă un mijloc rapid și nepoluant de deplasare pentru cetățenii aglomerațiilor urbane. Trotineta electrică ar putea fi o soluție rapidă la descongestionarea traficului atunci când timpul o permite. Vidul legislativ face ca cei care folosesc trotinetele electrice să o facă pe riscul lor, nefiind clar unde trebuie să circule cu ele și nici ce obligații au în cazul în care sunt opriți de către poliție în trafic”
Sorin Moldovan, deputat PNL
Potrivit proiectului depus de PNL, trotineta electrică este definită ca un „vehicul, cu două sau trei roți, a cărui viteză maximă prin construcție nu depășește 40 km/h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.
Trotinetele electrice vor putea circula pe pistele pentru biciclete. „Dacă un drum este prevăzut cu o pista specială destinată circulației bicicletelor și a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectivă”, se arată în proiect.
Documentul mai prevede ca numai persoanele cu vârsta peste 14 ani să poată merge cu bicicleta sau trotineta electrică pe drumurile publice, iar cei care au sub 18 ani trebuie să poarte cască de protecție.
„Autoritățile locale încurajează achiziționarea de astfel de mijloace de transport, dar avem nevoie de reglementare pentru a impulsiona și mai mult ceea ce acum reprezintă doar inițiative timide și izolate. Pentru a ține pasul cu schimbările din societate considerăm necesar modificarea Codului rutier în sensul de a defini și reglementa trotinetele electrice, astfel încât utilizatorii cât și restul participanților la trafic să fie în deplină siguranță”
Sorin Moldovan, deputat PNL