Tramvaiele noi promise de Primăria Capitalei se lasă așteptate. Cifrele care arată cât de jalnice și periculoase sunt cele actuale

Tramvaiele noi în Capitală vor fi un vis frumos mult timp de-acum înainte

Mai ai mult de așteptat după tramvaiele noi promise de Primăria Capitalei încă de anul trecut. De fapt, s-ar putea să-ți iei și adio de la ele. Tramvaiele care sunt însă, azi, în circulație, sunt un adevărat pericol pentru vatmani, călători și pentru alți participanți la traficul din București. Cele mai grave și mai numeroase avarii sunt cauzate chiar de către tramvaie.

Tramvaiele noi sunt încă departe

Tramvaiele noi promise de Primăria Capitalei se lasă așteptate. Cifrele care arată cât de jalnice și periculoase sunt cele actuale

Un „colț” de București în anii interbelici

Cândva, erau cel mai eficient mijloc de transport în comun urban. Micul Paris, cum era numit Bucureștiul interbelic, ajunsese astfel și datorită primelor tramvaie care au intrat în circulație. Cele care circulă azi, sunt puțin mai bune decât cele de atunci, dacă e să fac o exagerare în scop critic.

Anul trecut, în decembrie, Primăria Capitalei anunța că a lansat o licitație prin care urma să fie achiziționate 100 de tramvaie noi, cu suma de 856 de milioane de lei (peste 180 de milioane de euro).

Acum, o nouă informație dezamăgitoare, dar, pe care, o așteptam, cumva, spune că noile tramvaie se vor lăsa mult așteptate pentru că primăria are nevoie de mai mult timp pentru a stabili de la cine să le cumpere. Sunt convins…după ce s-a „fript” cu autobuzele turcești scumpe și slab calitative, e de așteptat ca funcționarii să aleagă cu mai multă responsabilitate.

Tramvaiele noi în București, un vis frumos

Tramvaiele noi promise de Primăria Capitalei se lasă așteptate. Cifrele care arată cât de jalnice și periculoase sunt cele actuale

Unul dintre puținele tramvaie noi și sigure care circulă azi prin Capitală

Până acum, s-au înscris la licitație iar turcii, dar unii de la Durmazlar Makina San. VE tic. A.S. și o asociere formată din Astra Vagoane Călători (care fabrică tramvaie cu tehnologie germană) și chinezii de la CRRC Qingdao Sifang Co. Ltd. Constructorii interesați au solicitat clarificări de la Primăria Generală a Capitalei, iar documentele și-au urmat cursul, inclusiv la Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) care avizează actele.

În mod normal, compania trebuia aleasă și contractul semnat până la jumătatea acestei luni. Abia de acum ar fi urmat fabricarea tramvaielor cerute, iar ele ar fi fost apoi livrate, pe rând, într-o perioadă de trei ani. Primăria a extins, însă, perioada de licitație până în decembrie 2019. Prin urmare, mai sunt de adăugat vreo doi ani la cei trei avuți în vedere inițial.

Cât de jalnice și periculoase sunt tramvaiele actuale

Tramvaiele noi promise de Primăria Capitalei se lasă așteptate. Cifrele care arată cât de jalnice și periculoase sunt cele actuale

O zi „obișnuită” cu tramvaiul prin București

În prezent, se află în circulație 486 de tramvaie. O bună parte din ele se află într-o stare deplorabilă. Nu doar că nu mai asigură confortul călătorilor, dar sunt și periculoase, mai ales că știm cu toții cum se „repară” mijloacele de transport în service-urile STB.

Tramvaiele noi promise de Primăria Capitalei se lasă așteptate. Cifrele care arată cât de jalnice și periculoase sunt cele actuale

Anul trecut, cele mai multe defecțiuni au fost înregistrate de tramvaie. În 2017, a fost la fel, dar numărul și gravitatea defecțiunilor au crescut de la un an la altul.

Tramvaiele noi promise de Primăria Capitalei se lasă așteptate. Cifrele care arată cât de jalnice și periculoase sunt cele actuale

În ceea ce privește numărul lor, sunt doar puțin mai numeroase decât troleibuzele care, la rândul lor, sunt cu mult sub numărul autobuzelor. Într-un fel, e normal să fie așa, pentru că autobuzele sunt vehicule „libere”, adică nu sunt legate de cale ferată sau de linia electrificată, infrastructură care nu poate fi furnizată decât pe anumite rute.

Vezi și ce s-a schimbat în Codul rutier, pentru șoferii profesioniști.