Guvernul a decis la finalul anului trecut acordarea de vouchere de energie în valoare de 1.400 de lei. Banii vor fi distribuiți în două tranșe pe parcursul anului 2023. Astfel, executivul dorește să sprijine persoanele vulnerabile în fața facturilor tot mai mari la curent, gaze și, în general, pentru încălzirea locuinței. Este important de știut că de aceste vouchere vor beneficia nu doar pensionarii cu venituri mici, ci și alte categorii de persoane.
În 2023, românii care fac parte din categoria persoanelor vulnerabile vor primi un ajutor financiar în valoare de 1.400 de lei pentru a-și putea plăti facturile pentru încălzirea locuinței. Acest sprijin va fi oferit sub forma unui „card de energie”, adică un voucher tipărit care conține un cod de bare.
Banii vor fi acordați în două tranșe, una în luna februarie, alta în luna septembrie. „Cardurile de energie” vor putea fi folosite până pe data de 31 decembrie 2023.
Cu ajutorul acestui card, românii vor putea deconta factura la energie indiferent de natura sa (energie electrică, energie termică centralizată, gaze, butelie, lemne pentru foc, păcură, peleți și alte materiale pentru încălzire), în limita a opt mandate poștale/loc de consum pe durata programului de sprijin.
„Cardul de energie” poate fi utilizat numai cu actul de identitate sau prin împuternicire legală, vânzarea sa fiind interzisă. Poșta Română va asigura serviciile de emitere, distribuire și încărcare a cardurilor respective, dar și efectuarea plăților prin mandat poștal.
Ministrul Investițiilor și Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a explicat modul prin care oamenii vor putea intra în posesia cardurilor pentru energie cu ajutorul cărora își vor putea plăti facturile la energie.
Oamenii care fac parte din categoriile sociale vulnerabile, trebuie să depună o solicitare către primăria de care aparțin. Aceasta va face o anchetă socială prin care se va stabili câte persoane locuiesc la adresa lor de domiciliu, pentru a se afla dacă se încadrează în plafonul de venit pentru a primi cardul de energie.
„Noi, cu Ministerul Muncii, care este implicat în proces cu lista de beneficiari, cu Ministerul Finanțelor, avem o relație foarte bună. Ar fi de întrebat cei care au emis acest comunicat și pe ce se bazează, ministerul meu își respectă termenele aprobate de către Guvern. Noi suntem în termen în momentul de față pentru emiterea și tipărirea acestor carduri.
Beneficiarul trebuie să depună o solicitare către primăria de pe raza domiciliului său, de care aparține, cu solicitare de a i se întocmi anchetă socială, să se stabilească câți locuiesc la adresa de domiciliu și în baza anchetei sociale se adeverește că locuiește beneficiarul sau cu alți membrii aia familiei, și se încadrează în plafonul de venit se eliberează cardul de energie”, a precizat Marcel Boloș în cadrul unui interviu acordat pentru Realitatea PLUS.