Top 3 alimente, pe care poți să le mănânci fără bătăi de cap după ce se termină postul Crăciunului

Diana Radu 18.12.2019, 18:33
Top 3 alimente, pe care poți să le mănânci fără bătăi de cap după ce se termină postul Crăciunului

Postul Crăciunului este unul dintre cele mai importante posturi de ani. Potrivit rânduielilor bisericești acesta începe pe data de 15 noiembrie și se termină în Ajun, pe 24 decembrie. Pentru cei care aleg să renunțe timp de 40 de zile la alimentele de origine animală, nutriționistul Alex Stanciu vine cu o listă a alimentelor pe care le pot consuma după ce se termină postul fără nicio problemă, astfel încât trecerea dintre alimentele de post spre cele ”de dulce” să se facă treptat.

Care sunt cele trei alimente pe care le poți consuma după ce se termină postul Crăciunului, pentru o alimentație echilibrată

Este foarte important pentru cei care vor să revină la o alimentație diversificată și să mănânce proteină animală, după ce au ținut post, să facă acest lucru într-un mod foarte lin. În acest sens, Alex Stanciu, profesor al cursului de nutritie DallesGO, ne explică ce alimente ar trebui să includem în meniul nostru după terminarea postului.

Alex Stanciu, nutriționist
Alex Stanciu, profesor al cursului de nutritie DallesGO

”În perioada postului corpul se detoxifică, intră într-o stare catabolică, eliminând celule slabe sau afectate din organism. După perioada de post corpul intră în starea anabolică iar aici are loc construcția de noi celule și țesuturi sănătoase cu ajutorul alimentelor bogate în proteine respectiv aminoacizi. Pentru a recunoște mai bine aceste alimente vom face un top al alimentelor de origine animală ce pot fi consumate după perioada de post și care au efecte terapeutice deosebite menționate și în Biblie”, spune Alex Stanciu, profesor al cursului de nutritie DallesGO, pentru impact.ro.

Iată care sunt cele 3 alimente, pe care poți să le mănânci fără bătăi de cap după ce se termină postul Crăciunului:

Kefirul de lapte. Acest ingredient se regăsește în Biblie în Vechiul Testament, încă de pe vremea lui Moise. În limba turcă ”keif”, înseamnă ”să te simți bine”. Pe lângă însemnătatea creștină, nutriționiștii recomandă kefirul cu lapte datorită culturii vie formată din aproximativ 30 de microflore de bacterii și drojdii benefice, dar și pentru nenumăratele vitamine pe care le conține (B1, B2, B6, B7, B9, B12, K, A și D). În plus, kefirul este bogat și în minerale, ceea ce-l face să fie alimentul perfect de consumat după terminarea postului.

Câteva din beneficiile consumului de kefir:

  • Crește longevitatea
  • Inhibă dezvoltarea ciupercii Candida Albicans
  • Reface flora intestinală
  • Ajută la eliminarea în timp a calculilor biliari
  • Reglează glicemia
  • Îmbunătățește circulația sângelui
  • Stimulează sistemul imunitar
  • Efect anti-aging pronunțat

Ouăle. Au un conținut ridicat de nutrienți, pe care nu-i întâlnești în toate ingredientele din diele moderne. De asememenea, ouăle  sunt printre alimentele cele mai hrănitoare de pe planetă. Asta pentru că sunt pline de vitamine. Un singur ou fiert mare conține: vitamina A, B9, B5, B12, B2, B6, D, E, K,Fosfor, Seleniu, Calciu și Zinc. Așadar, acest ingredient îți oferă caloriile necesare pentru un mic dejun sățios, fără însă a-ți aglomera stomacul.

”Recomandarea noastră pentru a beneficia cât mai mult de nutrienții din ouă ar fi să le consumați ușor fierte sau crude, atenție la sursa de proveniență pentru a nu risca infecția cu salmonella. Dacă optați să le consumați crude vă recomandăm ouăle de prepeliță deoarece sunt mai rezistente la bacterii datorită conținutului bogat în lizozime”, spune nutriționistul.

Peștele. Carnea fină pe care o conține se digeră foarte ușor și este bogat în nutrienți foarte importanți, precum proieteine sau vitamina D. În plus, este o sursă excelentă de acizi grași esențiali omega-3, care au un rol incredibil de importantpentru funcționarea optimă a creierului. Peștele gras ca somonul și heringul conțin cele mai mari cantități de vitamin D.