SPECIAL

Top 12 cele mai primejdioase poduri din lume. Traversarea lor poate însemna oricând o ultimă aventură

Dan Mlădinoiu 18.06.2022, 11:45

Din cele mai vechi timpuri, podurile sunt o operă inginerească de o deosebită importanță. Proiectate și construite pentru a permite oamenilor să se deplaseze peste cursuri de apă sau forme de relief neprielnice. Aceste punți pot fi traversate pe căi ferate, drumuri sau pur și simplu pedestru. Sunt scurtături vitale pentru transporturi sau drumeții turistice. Ele prezintă interes atât din punct de vedere estetic, cât și ca utilitate. Totuși, nu toate sunt renumite pentru frumusețe sau inventivitate, ci mai degrabă din cauza elementului de risc pe care îl prezintă traversarea lor. Iată o listă cuprinzând cele mai periculoase poduri din lume.

Podul Quepos, Costa Rica

Trecerea peste Podul Quepos din Costa Rica reprezintă o experiență înfricoșătoare. De aceea, a fost supranumit Podul Morții. Grinzile de fier care susțin podul sunt ruginite, iar scândurile de lemn, atunci când există, sunt neuniforme. În mod surprinzător, localnicii nu sunt deranjați de aspectul său șubred, traversându-l cu camioane și vehicule agricole încărcate.

Podul Eshima Ohashi, Japonia

Unul dintre cele mai neobișnuite și periculoase poduri din lume este Podul Eshima Ohashi din Japonia. Este renumit pentru designul său, deoarece arată ca un rollercoaster. Motivul care determină înclinațiile sale abrupte este acela că navele maritime trebuie să treacă pe sub structură.

Cu toate acestea, podul nu este chiar atât de înspăimântător pe cât pare, deoarece urcușurile și coborâșurile pentru vehicule este graduală decât din anumite unghiuri.

The Cloud Bridge, Coreea de Sud

Este considerat drept unul dintre cele mai periculoase poduri din lume. Traversează un canion pentru a lega două vârfuri din Munții Daedunsan ale Parcul Național Wolchulsan.  Podul suspendat și viu colorat se află la 120 de metri deasupra solului.

Deși nimeni nu se simte în deplină siguranță, mai ales atunci când vântul bate puternic, mulți își asumă riscul, datorită priveliștilor de o rară frumusețe. Pe o parte pot fi admirați versanții, iar pe cealaltă vegetația luxuriantă.

The Cloud Bridge, Coreea de Sud
The Cloud Bridge, Coreea de Sud

Podurile de viță-de-vie din Valea Iya, Japonia

În Valea Iya din Japonia, există trei poduri care au fost inițial construite în întregime din viță- de- vie. De atunci au fost modernizate, devenind acum simple șipci de bambus legate între ele cu lăstari de viță. Au rămas doar balustradele originale împletite din arbustul lui Bachus.

Vizitatorii din zonă se pot bucura de un periplu în junglă, în timp ce parcurg podurile care trec peste râul Iya-Gawa de pe Insula Shikoku, lângă Tokushima. Deși au un aspect plăcut, traversarea lor este periculoasă din pricina spațiilor largi dintre bucățile de bambus, precum și a locației sălbatice în care sunt amplasate.

Kakum Canopy Walk, Ghana

Traversarea Kakum Canopy Walk din Parcul Național ghanez cu același nume este o experiență  uimitoare. Acesta permite vizitatorilor să se bucure de peisaje spectaculoase peste vârfurile copacilor junglei și să privească o bogată faună în habitatul ei natural. Pe de altă parte, mersul de-a lungul scândurilor înguste din lemn flancate de balustradele subțiri de frânghie este nesigur și derutant.

Podul suspendat din Ghasa, Nepal

Scopul principal al Podului suspendat din Ghasa era acela ca fermierii și ciobanii locali din Kushma să-și mute în siguranță produsele și animalele prin canion fără a împiedica traficul rutier. Din cauza utilizării pe scară largă a podului, acesta a suferit o uzură semnificativă. Balansarea pe un pod degradat, la 70 de metri deasupra solului, este o experiență înspăimântătoare.

Podul Ghasa – Nepal
Podul Ghasa – Nepal

Podurile Maimuțelor, Vietnam

În Delta râului Mekong din sudul Vietnamului, localnicii au construit poduri improvizate pentru a ajunge între localități. Cele mai vechi sunt alcătuite din bușteni de bambus cu balustrade de frânghie. Ele sunt foarte dificil de traversat, deoarece pasajul este doar un singur trunchi de bambus pe care se poate trece.

Puente de Ojuela,  Mexic

Situat în Mapimi, Durango, Puente de Ojuela duce la un mic oraș minier, Ojuela. Deși are mai bine de un secol, podul a devenit o atracție turistică doar din 1991, atunci când oamenii au început să viziteze localitatea. Podul de lemn se află la o înălțime de aproximativ 100 de metri deasupra canionului și are o lungime de peste 300 m.

În ciuda faptului că i- au fost adăugate câteva armături din oțel în ultimii ani, scândurile de lemn sunt larg distanțate, fapt ce îl face nerecomandat accesului. În plus, podul se mișcă și scârțâie din toate încheieturile în timpul unei traversări.

Podul U Bein, Myanmar

Podul U Bein din Myanmar traversează Lacul Taungthaman din Mandalay, al doilea oraș ca mărime din Myanmar, fosta Birmania. Construit în 1851, se presupune că acesta este cel mai vechi și mai lung pod din lemn de tec din lume. E susținut de stâlpi din lemn. Având în vedere că are peste 170 de ani, nu surprinde deloc șubrezimea lui. Nu dispune de balustrade de sprijin.

Podul Konitsa, Grecia
Podul Konitsa, Grecia

Podul Vechi din Konitsa, Grecia

Puntea grecească din Konitsa este uimitoare. Podul de piatră a fost construit în 1871 deasupra râului Aoos care trece prin Parcul Național Vikos-Aoos. Ineditul său constă în faptul că are un arc foarte abrupt și măsoară 10 metri înălțime în punctul său cel mai înalt. Nu se recomandă traversarea lui în timpul unui vânt puternic.

De altfel, în asemenea caz, există un clopoțel atârnat sub pod care îi avertizează pe eventualii curajoși.

Podul Râului Vitim, Siberia

Nu mulți oameni au cutezanța să încerce o traversare a podului de peste râul Vitim din Siberia. Cândva exista o cale ferată ce traversa apa Vitimului, un afluent al râului Lena,  Deși nu mai este folosit drept cale feroviară, este încă deschis pentru trecerea auto și pedestră. Problema constă în faptul că este foarte îngust, fiind loc doar pentru o mașină.

Un singur sens. De asemenea, este aproape de apă, nu are balustrade și sunt porțiuni de care timpul le-a șubrezit. Un alt neajuns: mai tot timpul anului, temperaturile scăzute îl acoperă cu un gros strat de gheață.

Podul Aiguille du Midi, Franța

Fiindcă are o lungime mică și un aspect destul de sigur, este posibil să nu pară la prima vedere un pod periculos. Cu toate acestea, este cel mai înalt pod din Europa, aflându- se în masivul Mont Blanc, la peste 3.700 de metri deasupra nivelului mării. Un element înspăimântător al podului este podeaua sa de sticlă, care le permite celor ce-l traversează să aibă experiența de a vedea priveliștea deloc liniștitoare de sub el.

Este un pod exclusiv pietonal, accesibil doar printr-o telecabină datând din 1955. Aceasta urcă circa 2.800 de metri în doar 20 de minute.

Urmăriți Impact.ro și pe