Titi Aur, despre cine este adevăratul vinovat în cazul accidentului din Suceava, în care au fost implicați 18 elevi: “Clar era un bărbat la volan”

Elena Avramescu 05.03.2021, 15:31
Titi Aur, despre cine este adevăratul vinovat în cazul accidentului din Suceava, în care au fost implicați 18 elevi: “Clar era un bărbat la volan”

Titi Aur, despre vinovatul în cazul accidentul din Suceava. În data de 3 martie 2020, a avut loc un accident rutier în lcoalitate Arbore, județul Suceava, soldat cu 26 de victime, printre care 18 elevi care se aflau într-un microbuz. Accidentul s-a petrecut între două autoturisme și un microbuz școlar. Se pare că în microbuz de aflau 19 copii și șoferul, iar în celelalte 2 autoturisme se aflau 6 persoane.

Titi Aur, despre vinovatul în cazul accidentului din Suceava

Pilotul profesionist Titi Aur a văzut imaginile de la locul producerii accidentului, astfel că și-a exprimat un punct de vedere cu privire la cine a fost vinovat de producerea accidentului. A mai menționat că nu comentează situaţia din punct de vedere juridic, ci doar din prisma regulilor de conducere defensivă. În acest sens, Titi Aur consideră că fiecare dintre cei trei şoferi implicaţi are o parte din vină.

Maşina care a oprit, a oprit fără ca şoferul să se uite în oglindă, pe mijlocul părţii carosabile, în condiţiile în care mai avea nişte maşini pe dreapta. A oprit obturând toată partea dreaptă a drumului pe sensul lui de mers. Dacă vreţi, fac un comentariu neacademic, a oprit cu nesimţire, fără să respecte regula de conducere defensivă care spune că atunci când opreşti te uiţi în spate, te asiguri că nu vine nimeni din spate, că nu vine nimeni neatent. Mai ales atunci când opreşti undeva unde este anormal să opreşti, în sensul că nu era cale ferată, nu era intersecţie, trecere de pietoni, ai oprit tu, aşa, că ai vrut să vorbeşti cu Gigel sau ai vrut să vezi dacă era verde sau albă casa din stânga.

Trebuie să te gândeşti că cel din spate s-ar putea să nu reacţioneze. Când opreşti, şi dacă opreşti în afara localităţii, nu opreşti pur şi simplu, ci te uiţi în glindă, opreşti la o distanţă mai mare faţă de obstacolul din faţă, pentru că te gândeşti că poate să vină unul neatent şi mai ai unde să te duci puţin în faţă. Când opreşti, te-ai uitat în faţă şi 90% eşti cu ochii în oglindă. Eşti atent la ce se întâmplă în sptate. Cel care a oprit nu a ţinut cont de această regulă de conducere defensivă.

Accident în localitatea Arbore
Accident Suceava

Titi Aur a vorbit și despre vina șoferului care venea din spate şi a lovit maşina oprită, intrând apoi pe contrasens, moment în care a lovit din plin microbuzul în care se aflau 18 elevi.

Mai mult de atât, cel din spate, aproape sigur, nu era atent la drum. Chiar dacă ar fi avut o viteză un pic mai mare, cu o frânare bruscă, violentă, care s-ar fi văzut pe imagini (…) cu o apăsare corectă a piciorului pe pedala de frână, aşa cum se face într-o situaţie de frânare de urgenţă, ar fi fost alta dinamică a loviturii. Cel din spate era şi cu viteză mai mare, şi neatent, şi a reacţionat cum reacţionează bărbaţii. În momentul în care nu poţi opri şi ai un obstacol în faţă, bărbaţii virează în stânga, femeile, în dreapta. Este o chestie anatomică, stabilită de specialişti. (…) Ghinionul bărbaţilor este că se duc de fiecare dată pe contrasens. Clar era un bărbat la volan. Logic era în momentul acela să frânezi şi să loveşti doar maşina din faţă, nu să intri pe contrasens şi să te loveşti de maşina care vine din faţă, adică de microbuz.

În încheiere, Titi Aur a spus și de ce doar două victime au rămas internate în spital și nimeni nu a fost grav rănit, ținând cont că microbuzul s-a răsturnat într-un şanţ.

Cea mai şifonată dinamic a fost maşina care a făcut depăşirea sau evitarea. În acelaşi timp, a avut şi noroc. Vă spun şi de ce. Microbuzul a avut şansa să fie mai mare decât maşina pe care a lovit-o. Şi într-un impact nu se adună vitezele, este greşit spus că dacă se lovesc două maşini frontal se adună vitezele. Nu se adună vitezele decât în cazul în care cele două maşini sunt egale ca viteză şi ca greutate. Impulsul fizic este masa ori viteza. Dacă vin cu un Matiz, Trabant, maşină mică, şi dau într-un TIR care are 40 de tone, TIR-ul nici nu simte. Şoferul nici nu simte. Maşina se loveşte de TIR şi TIR-ul împinge maşina înapoi cu viteza TIR-ului. Nu se opresc şi TIR-ul, şi maşina mică în locul impactului. Deci, maşina mai grea împinge înapoi înspre direcţia de mers a maşinii mai grele maşina mai mică.